  • 1. Data: 2007-02-18 22:22:06
    Temat: Jak zglosic darowizne?
    Od: "cbull" <cbull[ta]poczta.onet.pl>

    Rozumiem, ze darowizne od rodzicow (wolna od podatku) zglasza sie na
    formularzu SD-Z1?

    A co zaznaczyc w polu "rodzaj dokumentu potwierdzajacego", jesli nie bylo
    pisemnej umowy? Czy nie zaznaczac nic, czy zaznaczyc "umowa"?

    Jest na to miesiac, prawda?

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2007-02-18 22:53:08
    Temat: Re: Jak zglosic darowizne?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "cbull" <cbull[ta]poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > A co zaznaczyc w polu "rodzaj dokumentu potwierdzajacego", jesli nie bylo
    > pisemnej umowy? Czy nie zaznaczac nic, czy zaznaczyc "umowa"?

    A co jest przedmiotem darowizny?

    > Jest na to miesiac, prawda?

    Tak. Uwaga. Luty ma tylko 28 dni.

  • 3. Data: 2007-02-18 22:54:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.02.2007 cbull <cbull> napisał/a:
> [...]
    >
    > A co zaznaczyc w polu "rodzaj dokumentu potwierdzajacego", jesli nie bylo
    > pisemnej umowy? Czy nie zaznaczac nic, czy zaznaczyc "umowa"?

    Najprościej to spisać pisemną umowę.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-02-19 07:18:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Feb 2007, cbull wrote:

    > Rozumiem, ze darowizne od rodzicow (wolna od podatku) zglasza sie na
    > formularzu SD-Z1?

    Nie wiem. Poniżej odnoszę się nie do "praktyki", a tego co widzę
    w przepisach (KC i ustawa o podatku).

    > A co zaznaczyc w polu "rodzaj dokumentu potwierdzajacego", jesli nie bylo
    > pisemnej umowy? Czy nie zaznaczac nic, czy zaznaczyc "umowa"?

    _117.html
    Art. 890.
    Aby umowa darowizny była skuteczna, potrzebne są:
    - akt notarialny
    ALBO
    - spełnienie świadczenia.
    Wniosek: ważne jest posiadanie dowodu spełnienia świadczenia.
    Umowa pisemna oczywiście może byc dowodem pomocniczym, jak chce
    Ordynacja - w kategorii "wszystko co może się przyczynić"...

    Tak się składa, że np. przy darowiźnie pieniędzy ustawa o podatku
    od darowizn:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    ...art.4a.1.2 (sprawdź!) wymaga dowodu przekazania *na* rachunek.
    Podkreślam to "na", bo moim zdaniem potrzebny jest wyciąg bankowy
    *obdarowanego*, a nie darczyńcy!

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-19 09:33:08
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    On Feb 18, 11:53 pm, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > "cbull" <cbull[ta]poczta.onet.pl> wrote in message

    > A co jest przedmiotem darowizny?

    Gotowka w postaci przelewu.

    > Tak. Uwaga. Luty ma tylko 28 dni.

    A to ma jakies znaczenie? Bo miesiac to w domysle jest 30 dni, czy
    nie?

    Tomasz

  • 6. Data: 2007-02-19 10:42:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "cbull" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Gotowka w postaci przelewu.

    Margaryna w postaci masła.
    Jak w postaci przelewu to nie gotówka.

  • 7. Data: 2007-02-19 11:19:47
    Od: "cbull" <c...@p...onet.pl>

    On Feb 19, 11:42 am, "Cavallino" <k...@...pl> wrote:

    > Margaryna w postaci masła.
    > Jak w postaci przelewu to nie gotówka.

    Przelew srodkow pienieznych.
    Juz Twoja dusza jest spokojna?

    Tomasz

  • 8. Data: 2007-02-19 11:29:47
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Cavallino napisał(a):

    > Jak w postaci przelewu to nie gotówka.

    Może w potocznym rozumieniu bo świecie finansów jest to jak najbardziej
    gotówka.

  • 9. Data: 2007-02-19 11:50:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "\n" <...@...xy> napisał w wiadomości

    > Może w potocznym rozumieniu bo świecie finansów jest to jak najbardziej
    > gotówka.

    A jakiż to świat finansów definiuję w ten sposób gotówkę?
    Taki spod budki z piwem?

  • 10. Data: 2007-02-19 12:18:43

    Cavallino napisał(a):

    > A jakiż to świat finansów definiuję w ten sposób gotówkę?
    > Taki spod budki z piwem?

    Mam wrażenie, że TEN świat jest Ci dobrze znany więc może sam spytaj....