  • 1. Data: 2008-02-14 15:40:20
    Temat: obniżenie podstawy VAT 22% usługą VAT 0%
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Czy można odliczyć od podstawy VAT zakupione usługi, które są obciążone
    stawką 0%. Przykładowo: Sprzedałem usługi obciążone 22% za powiedzmy
    10.000zł (netto) i kupiłem szkolenie za 2.000zł obciążone 0% VAT. Czy będę
    musiał zapłacić 22% VAT od 10k czy od 10-2=8k zł? Skoro płacimy tylko od
    wartości dodanej, to jest to 8k, bo od 2k podatek już został zapłacony (choć
    wynosi 0%). Dobrze rozumuję?
    Z gory dzięki za odpowiedź
    Dombrek

  • 2. Data: 2008-02-14 15:45:01
    Temat: Re: obniżenie podstawy VAT 22% usługą VAT 0%
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Dombrek pisze:
> [...]
    > wartości dodanej, to jest to 8k, bo od 2k podatek już został zapłacony (choć

    Płacisz VAT dodany do 10 000zł i odejmujesz od tego VAT od zakupów, a
    że VATu od zakupów nie zapłaciłeś, to nic nie odejmujesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-02-14 19:39:12
    Od: "Wojciech Kulesza" <w...@n...org>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy można odliczyć od podstawy VAT zakupione usługi, które są obciążone
    > stawką 0%. Przykładowo: Sprzedałem usługi obciążone 22% za powiedzmy
    > 10.000zł (netto) i kupiłem szkolenie za 2.000zł obciążone 0% VAT. Czy będę

    A tak na marginesie, to szkolenia nie mają 0% VAT, a są zwolnione z VAT. To
    różnica.

    Wojtek