  • 1. Data: 2004-10-10 17:55:14
    Temat: Jaki koszt 1 osobowej dzialanosci gospodarczej
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam!

    Jaki jest koszt prowadzenia dzialalnosci gospodarczej jednosobowej
    prowadzonej przeaz studenta?
    Jakie sa koszty otwarcia i prowadzenia? Chdozi o mala firme ktora bedzie w
    jednym bloku udostepniac internet.
    Wiem ze trzeba zarejestrowac wtedy dzialalnosc telekomunikacyjna.
    Jesli to nie ta grupa to prosze o podpowiedz na jaka napisac?

  • 2. Data: 2004-10-10 19:02:09
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem ze trzeba zarejestrowac wtedy dzialalnosc telekomunikacyjna.
    > Jesli to nie ta grupa to prosze o podpowiedz na jaka napisac?

    Zus ok.700zl co miesiac,nadanie numeru REGON,NIP jezeli nie masz -koszt
    ok.100zl.
    Lacza do netu,i wszystko to co bedziesz potrzebowal od strony technicznej.
    Znizek dla studentow w ZUS-ie nie ma.Placi sie pelna skladke,chyba ze jestes
    gdzies zatrudniony i masz placony ZUS to placisz tylko skladke zdrowotna.

    --
    Pzdr.DrMaksiu [LDZ]
    Corratec Superbow Race - Freccia to ona moja maszyna wyscigowa!

  • 3. Data: 2004-10-10 19:05:10
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

> [...]
    jestes
    > gdzies zatrudniony i masz placony ZUS to placisz tylko skladke zdrowotna.

    700zl to wor pieniedzy :( no niestety chyba nic z tego nie bedzie :(

    Pozdrawiam
    KArol

  • 4. Data: 2004-10-10 19:10:31
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    > 700zl to wor pieniedzy :( no niestety chyba nic z tego nie bedzie :(
    >
    > Pozdrawiam
    > KArol

    Zawsze mozesz sprobowac zatrudnic sie u kogos na umowe zlecenie na czas
    nieokreslony.Bedziesz placic tam 150zl zdrowotnego.Zakladasz wlasna firme
    ktorej dzialalnosc musi byc inna od "glownej" i placisz 100zl kolejne za
    jakas skladke(niestety nie pamietam za co) i robi CI sie 250zl a nie 700;)

  • 5. Data: 2004-10-10 19:52:11
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik DrMaksiu <m...@m...uk> w poscie news:ckc1f4$5vn$1@news.onet.pl
    napisal, co nastepuje:

    > wlasna firme ktorej dzialalnosc musi byc inna od "glownej" i placisz

    Umowe o prace chyba miales na mysli. Nie na czas nieokreslony, bo nie ma to
    sensu, ale na min. 824 brutto (nie wiadomo, co bedzie po nowym roku).
    A ze zleceniem tez mozna kombinowac. Nie musi byc na czas nieokreslony. Moze
    byc na niewielka kwote - tak, skladki ZUS beda wynosic kilkadziesiat zl.
    Wtedy z dzialalnosci tez bedzie zdrowotne - 150 zl.

    Nie wiem tylko, czy jako student nie bedzie obligatoryjnie zwolniony z ZUSu
    od umowy zlecenia, a wtedy z planu nici.

    A co do internetu..., mozna tez poprobowac powolac do zycia osobe prawna.
    Spolka z o.o. nie wchodzi oczywiscie w rachube, ale stowarzyszenie juz tak.
    Musi byc chyba 15 osob (szczegoly inni dopowiedza). Mozna zorganizowac tak,
    by dzialalo non-profit, a moze ono tez prowadzic dzialanosc gospodarcza.
    Czlonkami stowarzyszenia beda osoby korzystajace z lacza, zas w tym
    stowarzyszeniu Ty mozesz sie zatrudnic na umowe zlecenie - nie placac, jako
    student ZUS-u.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 6. Data: 2004-10-10 20:43:04
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > Nie wiem tylko, czy jako student nie bedzie obligatoryjnie zwolniony z
    ZUSu
    > od umowy zlecenia, a wtedy z planu nici.

    No wlasnie teraz jak wykonuje jakies zlecenie to zleceniodawca placi za mnie
    tylko bodajrze 19%. Bo wlsnie z ZUS'u jestem jako student zwolniony :(

> [...]
    > Czlonkami stowarzyszenia beda osoby korzystajace z lacza, zas w tym
    > stowarzyszeniu Ty mozesz sie zatrudnic na umowe zlecenie - nie placac,

    niestety 15 osob jest narazie nieosiagalne (a czy kazdy czlonek
    stowazyszenia musi miec internet? chodzi mi oto czy np jedna osoba ma
    internet bedac czlonkiem a jej rodzice sa czlonkami "figurantami" zeby tylko
    spelnic te 15 osob? :) wydaje mi sie ze nie bo w koncu czlonkowie powinni
    byc sobie rowni czyli powinni placici tyle samo za internet...

    Pozdrawiam
    Karol

  • 7. Data: 2004-10-10 20:46:31
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Karol K. <karolkus@_cut_go2.pl> w poscie
    news:ckc72e$750$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > niestety 15 osob jest narazie nieosiagalne (a czy kazdy czlonek
    > stowazyszenia musi miec internet? chodzi mi oto czy np jedna osoba ma
    > internet bedac czlonkiem a jej rodzice sa czlonkami "figurantami"

    To zalezy od statutu stowarzyszenia :)
    Moze to byc np. "Stowarzyszenie przyjaciol internetu im. Marka Cara" a
    dostep do internetu bedzie jego dzialalnoscia gospodarcza... - tak mi sie
    wydaje, nie znam sie za bardzo na tym

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2004-10-10 23:24:58
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > Moze to byc np. "Stowarzyszenie przyjaciol internetu im. Marka Cara" a
    > dostep do internetu bedzie jego dzialalnoscia gospodarcza... - tak mi sie

    chyba chcesz pytajacego wprowadzic w kanal
    koszt rejestracji stowarzyszenia z dzialalnoscia to min 1500zl
    koszt pelnej ksiegowosci to ok 1000zl/mc
    grzess

  • 9. Data: 2004-10-11 07:42:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckc3vn$cth$1@news.onet.pl>,
    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Umowe o prace chyba miales na mysli. Nie na czas nieokreslony, bo nie ma to
    > sensu, ale na min. 824 brutto (nie wiadomo, co bedzie po nowym roku).

    Mała poprawka - wiadomo prawie od miesiąca. 849.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 10. Data: 2004-10-11 08:02:41
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> w poscie
    i.pl napisal, co
    nastepuje:

    > Mała poprawka - wiadomo prawie od miesiąca. 849.

    Wiadomo jaka bedzie minimalne wynagrodzenie. Czy jednak wystarczy ono, by z
    DG nie placic ZUSu ???
    Nasz genialny gospodarczy uzdrowiciel Hausner ma inne w tym wzgledzie plany.

    Pozdrawiam
    SDD