    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaki podatek od sprzedaży kamienicy?
    Date: Tue, 10 Jan 2006 23:33:59 +0100

    On Tue, 10 Jan 2006, Rex wrote:

> [...]
    [...]
    > Zbędna złośliwość!

    Bardzo proszę o nieodbieranie w tym stylu!
    Owszem, podpuszczam... a co. Cytat prawidłowo
    odczytałeś ? - odpowiedział na twoje *pytanie*.
    No i pisałem do Harryego - który napisał *prawdę* tylko było
    wysoce prawdopodobne że nie doczytasz się standardowego
    tekstu... "grupowicz często dostaje odpowiedź na to o co pyta
    a nie na to o czego chce się dowiedzieć".

    > Podstawa opodatkowania - właśnie o to mi chodziło pisząc o "rzeczywistej
    > wartości połowy". Po prostu nie znam słownictwa związenego
    > z podatkami.

    A ja miałem na myśli właśnie *różnicę* między "wartością" (która
    może być rozumiana *różnie*) a "podstawą".
    Bo jest tak, że różne podatki mają różnie zdefiniowaną ową
    "podstawę", czyli "wartość od której się liczy".
    W niektórych przypadkach jest to *rzeczywista wartość zapłacona*,
    wynikająca z umowy i przepływu pieniędzy.
    Dla PCC jest to "wartość rynkowa", a nie rzeczywista....
    Wyceny dokonuje *w razie potrzeby* rzeczoznawca.

    > Przy okazji wrócę do mojego pytania. W jaki sposób Urząd Skarbowy ustali
    > wartość kamienicy (podstawę opodatkowania)?

    ...j.w. - powołując rzeczoznawcę.
    Który powinien rzuciwszy fachowym okiem *oraz* uwzględniając ceny
    w okolicy (!) zapodać ile taki budynek powinien być wart.

    > Czy ktoś z Was orientuje się jak to wygląda?

    ...jak ja piszę "weź ustawę i przeczytaj" to NIE żartuję...!

    Zazwyczaj tam jest wszystko napisane :) (albo jest tekst "minister
    taki i siaki określi w rozporządzeniu na podstawie ustawy"
    i trzeba rozporządzeń szukać).

    A do samego podatku jest tak, że jak wycena rzeczoznawcy będzie
    się różniła od wartości podanej o więcej niż 30% to trzeba
    rozliczyć różnicę, ew. dopłacić odsetki oraz *zapłacić za
    rzeczoznawcę* !
    Jak cena zmieści się "w widełkach" to nie ma problemu.
    To *również* jest w ustawie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)