  • 1. Data: 2002-05-21 17:15:40
    Temat: Jaki podatek za pracownika?
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Witam
    Jeśli NTG, to przepraszam, ale ta Grupa wydała mi się najwłaściwsza....

    A problem jest tego typu:
    Matka mojej żony prowadzi działalność rolniczą (tak to się chyba
    nazywa - najważniejsze jest to, że rozlicza się z KRUS, a nie z ZUS).
    Chce zatrudnić moją żonę (swoją córkę).
    I teraz pytania:
    1. Czy może do swojej działalności dopisać np. "usługi
    rehabilitacyjne", lub "masaż"?
    2. Czy może, w związku z rozszerzeniem działalności, otworzyć gabinet?
    3. Czy w tym gabinecie może pracować jej córka?
    I teraz najważniejsze:
    4. Czy ta osoba (córka) może zostać zatrudniona np. na 1/8 etatu?
    5. Gdzie będzie (w KRUS, czy w ZUS) płacić za nią ubezpieczenie i jaka
    będzie stawka?

    Z góry dziękuję za wszystkie informacje.

    --
    Pozdrawiam Grupowiczów
    ### Marek A. Czepil # tel. +48502 55 30 30 ###

  • 2. Data: 2002-05-23 22:31:41
    Temat: Re: Jaki podatek za pracownika?
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Marek A. Czepil <m...@m...to> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acdveh$qdu$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Chce zatrudnić moją żonę (swoją córkę).
    > I teraz pytania:
    > 1. Czy może do swojej działalności dopisać np. "usługi

    Dopisac do działalności rolniczej? Raczej nie. To jest juz działalność
    gospodarcza.
    Ale jak płaci KRUS dłuzej jak rok to może dalej w nim zsotać.

    > 2. Czy może, w związku z rozszerzeniem działalności, otworzyć gabinet?

    Jak wyżej. Jak zarejestruje DG.

    > 3. Czy w tym gabinecie może pracować jej córka?

    Może. Umowa o pracę, zleceni...

    > I teraz najważniejsze:
    > 4. Czy ta osoba (córka) może zostać zatrudniona np. na 1/8 etatu?

    Pewnie. Jak się podoba.

    > 5. Gdzie będzie (w KRUS, czy w ZUS) płacić za nią ubezpieczenie i jaka
    > będzie stawka?

    Pracownicy w ZUSie. Mówimy oczywiście o DG.
    Stawka ZUS...To jest kilka składników, ubezp emerytalne, rentowe, chorobowe,
    zdrowotne, Fundusz Pracy......
    Na razie przyjmij że to jest około 45% wynagrodzenia.

    WS

  • 3. Data: 2002-05-25 19:54:13
    Od: "Bolek LTC" <b...@g...com>

> [...]
    chorobowe,
    > zdrowotne, Fundusz Pracy......
    > Na razie przyjmij że to jest około 45% wynagrodzenia.

    No, dokladniej 43% od wynagrodzenia brutto delikwentki.

    Bolek

  • 4. Data: 2002-05-26 22:20:23
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Bolek LTC <b...@g...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acosp9$fup$...@n...tpi.pl...

    > chorobowe,
    >
    > No, dokladniej 43% od wynagrodzenia brutto delikwentki.
    >
    > Bolek

    Plus prowizja bankowa za przelew do ZUS + prowadzenie rachunku+wypełnianie
    formularzy.... :)))

    WS