  • 1. Data: 2004-05-10 09:51:29
    Temat: Jaki vat dla rękodzieła...
    Od: "grappefruit" <b...@a...com.pl>

    Witam,
    Robimy kartki ręcznie robione.
    Do tej pory na podstawie atestu z Krajowej Komisji Etnograficznej...
    (Cepelia), płaciliśmy 3% Vatu.
    Teraz prawdopodobnie będzie to 7% ale w Cepeliach panuje ogólna niewiedza a
    w Ministerstwie też nie dostałem konkretnych informacji.
    Czy ktoś może wie jak to będzie i na jaki przepis można sie ewentualnie
    powołać.

    Za każde info wielkie dzięki
    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 2. Data: 2004-05-10 10:38:40
    Temat: Re: Jaki vat dla rękodzieła...
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "grappefruit" <b...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w Ministerstwie też nie dostałem konkretnych informacji.
    > Czy ktoś może wie jak to będzie i na jaki przepis można sie ewentualnie

    W dzisiejszych wiadomościach Onet-u przeczytałam - bodajże za dzisiejszą
    GW - że rząd nie powołał jeszcze organu, który ma wydawać certyfikaty, a
    działająca na tym polu dotychczas wspomniana przez ciebie Komisja
    Etnograficzna nie ma już takich uprawnień. Sugestia z ww artykułu wyłania
    się taka - rząd był za opodatkowaniem rękodzieła podstawową stawką VAT, a
    gdy ustawodawca zadziałał mu nie na rękę, próbuje coś kombinować, aby wyszło
    "na jego" (zupełne kuriozum, bo przecież wszyscy podlegamy uchwalonym
    ustawom, a tu okazuje się, że rząd staje okoniem). Czyli na razie jest
    patowa sytuacja.
    Pozdrawiam i życzę szybkiego wyjeśnienia ww kwestii tobie i innym
    rękodzielnikom.
    Graszka.

  • 3. Data: 2004-05-10 11:09:00
    Od: "grappefruit" <b...@a...com.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > patowa sytuacja.
    > Pozdrawiam i życzę szybkiego wyjeśnienia ww kwestii tobie i innym
    ------------
    Jednym słowem - słów brakuje...
    Pozostaje czekać na jakieś sensowne info z Szanownego Ministerstwa
    Finansów...choć pewnie do wydawania atestów nie zostana powołane żadne inne
    urzędy niż Krajowe Komisje Etnograficzne, w przeciwnym wypadku nie miały by
    sensu żadne atesty.
    Dziękuję i pozdrawiam.
    Bartek

  • 4. Data: 2004-05-10 11:20:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik grappefruit napisał:

    > Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > niewiedza

    Zaraz zaraz, przecież w ustawie stoi jak byk że chodzi o atest Krajowej
    Komisji Artystycznej i Etnograficznej, żaden inny "organ" nie wchodzi w
    rachubę.
    Zlikwidowali ją że będą na nowo powoływać?

    Nie znam przepisów na podstawie których działa ta komisja. Czyzby
    odpowiednia ustawa też działała tylko do 30 kwietnia?

    A co z poduktami rękodzieła ktore taki atest otrzymały przez 1 maja?

    W jakich właściwie przepisach uregulowane jest/było działanie tej
    komisjii? Nie mogę nic znaleźć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl