  • 1. Data: 2003-09-24 17:16:00
    Temat: Jakie dokumenty do USK
    Od: "Marek \(polbox\)" <m...@p...com>

    Witam, pewnie już było, ale mam prośbę, jakie dokumenty są potrzebne do
    rejestracji działalności gospodarczei i spółki cywilnej w Urzędzie
    Skarbowym. Jeżeli chodzi o finanse, to będzie to KPiR oraz VAT.
    Na co ew. warto zwrócić uwagę?

    Dzięki

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2003-09-25 09:02:36
    Temat: Re: Jakie dokumenty do USK
    Od: "Małgonia" <k...@p...onet.pl>

    Jesli posiadasz juz wpis do ew.dzial.gospad. i REGON to do US trzeba
    zlozyc - jesli bedzie to spolka cywilna - deklaracje NIP-2, NIP-D
    (informacja o wspolnikach spolki) oraz VAT-R (zgloszenie do VAT-u). Musisz
    miec ze soba orgnialy zaswiadczen i REGON oraz tytul prawny do lokalu lub
    umowe najmu lokalu, oraz jesli zglaszasz rachunek bankowy - umowe z bankiem
    i oczywiscie dowody osobiste wspolnikow. Chyba jeszcze deklaracje VAT - 6
    (oświadczenie o rezygnacji z VAT-6) ale tu nie jestem do konca pewna czy ta
    deklaracja jeszcze obowiązuje. Jezeli zaden ze wspolnikow nie rozlicza sie z
    podatku dochodowego (np. w ramach prowadzenia samemu dzial.gospod.) to
    trzeba rowniez zlozyc oswiadczenia dla celow podatku dochodowego i wybrac
    zasady ogolne (KPiR).

    A jesli chodzi o jednoosobowa dzialalnosc to deklaracje sa mniej wiecej
    takie same z tym tylko ze sklada sie nie NIP-2 tylko NIP-1 i nie sklada sie
    juz NIP-D. Cala reszta deklaracji zostaje taka sama jak przy spolce
    cywilnej.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia w US.