  • Data: 2005-08-19 08:00:42
    Temat: Jednoosob. DG a faktury za Internet na os. prywatna
    Od: "MarC" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza (na swoje imie i nazwisko),
    jestem platnikiem VAT. Co miesiac otrzymuje fakture VAT za internet.
    Czy mam ja traktowac jako wystawiona "na firme" czy "na osobe fizyczna" ?
    Czy faktura wystawiona na osobe fizyczna, prowadzaca wlasna 1-os dzialalnosc
    gospodarcza daje prawo do odliczen VAT ?
    Czy US moze kwestionowac to, ze skoro jest na osobe fizyczna, to znaczy ze nie
    sluzy 100% dzialalnosci gospodarczej?
    Czy wtedy moge to jakos proporcjonalnie podzielic: np. 90% - cele DG, 10% -
    prywatnie.
    Czy taka fakture wystawiona na osobe prywatna, a nie firme ujmuje w calolosci
    (na kwote brutto) w KPiR czy tez traktuje jako kazda inna Fakture VAT
    wystawiona na firme, tj. kwota netto do KPiR, a VAT rozlicze wedlug wyliczen
    wynikajacych z Rejestrow VAT.
    Dziekuje za wszelkie opinie.

    --
    Pozdrawiam,