    From: Sheen <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jeśli nie kredyt i leasing, to co?
    Date: Thu, 02 Jul 2009 12:14:14 +0200

    Chciałem wziąć w leasing używaną koparkę kołową za ok. 190 tys. zł
    brutto. Niestety, nie mam zdolności leasingowej. Do banku po kredyt
    nawet nie próbuję iść.
    Jakie jeszcze są możliwe źródła finansowania?

    PS. I jak tu być przedsiębiorczym w tym pieprzonym kapitalizmie? Prawda
    jest niestety taka, że bez kapitału początkowego nie ma się szans. A ten
    trzeba albo dostać w spadku, albo wygrać na loterii, albo ukraść.

    Miałbym pewny zysk ze zleceń jako podwykonawca, i to taki, że spłaciłbym
    tą koparkę już po wykonaniu robót w ramach jednego przetargu, ale łopatą
    kopać przecież nie będę. Wynajęcie koparki nie wchodzi w grę, bo byłoby
    nieopłacalne.
    Moim zdaniem, debilizmem jest obliczanie zdolności na podstawie
    HISTORYCZNYCH przychodów. Przecież kupuję sprzęt po to, by mieć większe
    przychody! Firma leasingowa powinna ponieść takie ryzyko, zwłaszcza, że
    jej pozycja jest dominująca (zabezpieczeniem jest sam sprzęt, którego
    jest właścicielem i weksel własny in blanco). Chory świat!