  • 1. Data: 2008-04-23 06:27:28
    Temat: Jeśli się nie zamelduję na rok to co?
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    kupiłem dom, ale jestem gdzie indziej na stałe zameldowany i nie chce mi się
    meldować w nowym domu. Wg nowych przepisów po roku od daty stałego
    zameldowania mógłbym sprzedać dom bez płacenia podatku. Jeśli się nie
    zamelduję, a sytuacja życiowa zmusiłaby mnie do sprzedaży domu, po jakim
    czasie nie płaciłbym podatku od sprzedaży? 5 lat?

    Z góry dziękuję.

    WK

  • 2. Data: 2008-04-23 13:28:45
    Temat: Re: Jeśli się nie zamelduję na rok to co?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wk wrote:
> [...]
    > zamelduję, a sytuacja życiowa zmusiłaby mnie do sprzedaży domu, po jakim
    > czasie nie płaciłbym podatku od sprzedaży? 5 lat?

    5 lat (zdaje sie liczone od konca roku w ktorym kupiles). Nie sprzedaj o
    dzien za wcześnie.

  • 3. Data: 2008-04-25 06:36:06
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    witek napisał(a):

    > 5 lat (zdaje sie liczone od konca roku w ktorym kupiles). Nie sprzedaj o
    > dzien za wcześnie.

    Otóż to. Art 10, ustęp 1 punkt 8 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    "jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i
    praw majątkowych określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc
    od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie"

    Czyli jak masz pecha, to może to być prawie 6 lat.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP