  • 1. Data: 2008-04-22 21:02:45
    Temat: "Mała Księgowość" Rzeczpospolitej i fakturowanie
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Czy możecie laikowi podpowiedzieć w jaki sposób wprowadzić zakup
    środka trwałego do tego programu tak aby było widoczne we wszystkich
    niezbędnych dokumentach w tym w PIT5? Niby w pomocy jest jakiego konta
    księgowego uzyć (jak zdefiniowanego) jednak jakoś to nie działa.
    Przyjmując laptopa na PZ na podstawie FV również nie widać tego w
    kosztach a na dodatek nie można użyć zalecanego w pomocy rejestru VAT.
    Czy taki zakup nie jest wpisywany do PKPiR?

  • 2. Data: 2008-04-23 05:50:52
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
[...]

    No jeśli się już ten środek trwały trafił do ewidencji środków trwałych to
    żeby widac było cokolwiek w kosztach musisz mu naliczyć amortyzację.

  • 3. Data: 2008-04-23 11:52:33
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <6...@e...go
    oglegroups.com>,
    m_kola <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > kosztach a na dodatek nie można użyć zalecanego w pomocy rejestru VAT.
    > Czy taki zakup nie jest wpisywany do PKPiR?

    A możesz napisać, co właściwie chcesz zrobić? Bo mam wrażenie, że nie
    bardzo wiesz...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2008-04-24 09:33:48
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 23 Kwi, 13:52, Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> wrote:
    > In article
    > <6...@e...go
    oglegroups.com>,

    > A możesz napisać, co właściwie chcesz zrobić? Bo mam wrażenie, że nie
    > bardzo wiesz...
    >
    > --
    > Jarek
    > To tylko moje prywatne opinie.

    Być może nie bardzo wiem;) jak napisałem jestem laikiem. To moje
    pierwsze fv.
    Mam fv zakupów na firmę. Laptop, program itp. Chcę to wprowadzić do
    programu tak, aby było w kosztach działalności i było widoczne w
    PKiPR, formularzach VAT7 i PIT5. Zakupiony laptop chcę wprowadzić jako
    środek trwały.

  • 5. Data: 2008-04-24 09:38:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "m_kola" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Zakupiony laptop chcę wprowadzić jako środek trwały.

    Ile kosztował?

  • 6. Data: 2008-04-24 10:15:19
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <3...@k...go
    oglegroups.com>,
    m_kola <m...@g...com> wrote:

> [...]
    oglegroups.com>,

    > Być może nie bardzo wiem;) jak napisałem jestem laikiem. To moje
    > pierwsze fv.

    To zastępując Gotfryda odeślę Cię do lektury jakichś 3000 postów z
    archiwum grupy :)
    Szczególną uwagę zwróć na te, gdzie w temacie będzie "amortyzacja",
    "komputer", "laptop", "oprogramowanie".

> [...]
    > programu tak, aby było w kosztach działalności i było widoczne w
    > PKiPR, formularzach VAT7 i PIT5. Zakupiony laptop chcę wprowadzić jako

    Wbrew pozorom nawet odpowiedź na pytanie "Chcesz czy musisz?" ma tutaj
    znaczenie. Możesz jej szukać w Ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, art.22 z literkami.
    Jeśli kosztował powyżej 3500 netto, to musisz (wyjadacze, upraszczam
    świadomie, więc nie bijcie mnie przewidywanym okresem :)) - ale i tak
    poczytaj, bo możliwości trochę jest, a na prowadzenie za rączkę to mało
    kto ma czas.

  • 7. Data: 2008-04-24 12:57:39
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

> [...]
    > świadomie, więc nie bijcie mnie przewidywanym okresem :)) - ale i tak
    > poczytaj, bo możliwości trochę jest, a na prowadzenie za rączkę to mało

    ...biura rachunkowe mają. :>

    p.

  • 8. Data: 2008-04-24 13:18:49
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 24 Kwi, 14:57, Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:

    > ...biura rachunkowe mają. :>
    >
    > p.
    >
    > --
    > Beware of he who would deny you access to information, for in his
    > heart he dreams himself your master. -- Commissioner Pravin Lal

    kosztował 1884zł netto (dokładnie ;)

  • 9. Data: 2008-04-24 13:19:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr KUCHARSKI pisze:

    > ...biura rachunkowe mają. :>

    Oczywiście. Za odpowiednią opłatą.

    Problem w tym, że powszechnie spotyka się dziwny wstręt do płacenia
    innym za ich wiedzę.

    Jak po raz kolejny słyszę "ale to pani zajęło 15 minut, czemu tak drogo"
    albo "ta opinia ma tylko 4 strony" to przypomina mi sie anegdotka, jak
    to pewnemu panu profesorowi popsuł się telewizor, magik z serwisu
    przyjechał, podłubał 5 minut i skasował 200zł. Na protesty, że przecież
    to był drobiazg serwisant rozpisał fakturę
    1. 15zł - lampa
    2. 15zł - wymiana lampy
    3. 170zł - bo to ja wiem która

    To taka mała dygresja.