  • 1. Data: 2008-04-22 20:49:10
    Temat: usł. internetowe - jaki rodzaj działalności?
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    jaki polecacie rodzaj działalności (DG, vat, bez vatu, ryczałt) przy
    podanych niżej danych :)

    Sprzedaż usług internetowych (dostęp do serwisów internetowych na zasadach
    prowizyjnych). Koszty to faktury za usługi internetowe od kontrahentów
    unijnych lub pozaunijnych, dokumentowane odpowiednimi fakturami. Sprzedaż to
    wspomniany wyżej dostęp do serwisów dla klientów zagranicznych - opłacany
    przelewem na konto. Dane klientów pozostają nieznane - nie ma komu
    konkretnie wystawić faktury - czyli, tak jakby detal?

    I dodatkowa wątpliwość - gdzie w zasadzie jest świadczona ta usługa - skoro
    wszystko odbywa się poza granicami RP - siedziba klienta, siedziba
    dostarczyciela treści, serwer na którym wszystko wisi... tylko ja -
    nieszczęśliwa pośredniczka, pobierająca prowizję od sprzedaży, siedzę w
    Polsce :)

    Bardzo proszę o jakąś wskazówkę i z góry dziękuję :)
    AM

  • 2. Data: 2008-04-26 08:10:33
    Temat: Re: usł. internetowe - jaki rodzaj działalności?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2008, AM wrote:

> [...]
    > przelewem na konto. Dane klientów pozostają nieznane - nie ma komu
    > konkretnie wystawić faktury - czyli, tak jakby detal?

    To nie jest oczywiste, przynajmniej z opisu i przynajmniej dla mnie.
    W przypadku świadczenia które w Kodeksie Cywilnym opisane jest jako
    "agencja", czyli zawierania umów na rzecz zlecającego, to ów zlecający
    stanowi stronę umowy.
    Jak na mój gust, on jest "źródłem" prowizji... źle myślę?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-04-26 11:49:22
    Od: "AM" <p...@p...fm>

> [...]
    > stanowi stronę umowy.
    > Jak na mój gust, on jest "źródłem" prowizji... źle myślę?

    Witam,

    bardzo dobrze myślisz :)
    Tyle, że to nie jest w żaden sposób udokumentowane :( Po prostu reklamuję
    usługi i dostaję pieniądze z prowizji na konto bankowe - bez żadnych
    dokumentów księgowych z mojej strony. Stąd te wątpliwości, jak tę
    działalność uczynić bardziej oficjalną i komu wystawiać faktury, skoro nikt
    nie jest zainteresowany ich otrzymaniem :)

    Pozdrawiam
    AM