  • 1. Data: 2008-04-23 08:01:05
    Temat: LETNI OGRODEK PIWNY
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Zrobile sobie letni ogrodek piwny na wynajmowanym terenie. Nie wiem jak go
    amortyzowac. Koszt ogrodka ok 15 tys pln. Kilka desek, jakis bar, kawalek
    daszku.Mam umowe na grunt do konca wrzesnia. Nie wiem czy mi pozniej
    przedluza. Jak wrzucic te materialy w koszty?

    Bede wdzieczny za podpowiedz.

    Adam

  • 2. Data: 2008-04-23 19:18:15
    Temat: Re: LETNI OGRODEK PIWNY
    Od: "Andrzej" <a...@p...pl>

    Adamski wrote:
> [...]
    > bar, kawalek daszku.Mam umowe na grunt do konca wrzesnia. Nie wiem
    > czy mi pozniej przedluza. Jak wrzucic te materialy w koszty?

    Teoretycznie mozesz wrzucic to w koszty jednorazowo. Ze względu na
    przewidywany okres użytkowania krótszy niz rok, nie są owe inwestycje
    środkiem trwałym. Jeśli jednak przedłużą ci najem będziesz musiał koszty
    korygować.

  • 3. Data: 2008-04-24 07:36:39
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > przewidywany okres użytkowania krótszy niz rok, nie są owe inwestycje
    > środkiem trwałym. Jeśli jednak przedłużą ci najem będziesz musiał koszty

    Tak ylko ogrodek jest letni. Ewemtualnie jesli cos to podpisza ze mna umowe
    od maja 2009. Czu US nie doczepi sie do tego jak wrzuce to jednorazowo w
    koszty? Tzn zawsze moze sie doczepic, ale pomysl z okresem uzytkowania na
    prawde mi sie podoba. Zapomnialem o tym - moja kulpa.

    Adam

  • 4. Data: 2008-04-26 07:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2008, Adamski wrote:

> [...]
    > koszty? Tzn zawsze moze sie doczepic, ale pomysl z okresem uzytkowania na
    > prawde mi sie podoba. Zapomnialem o tym - moja kulpa.

    Zapomniałeś o szczególe: żeby zajrzeć do ustawy ;)

    Przepisy jak najbardziej przewidują coś takiego, jak "okresowo używany
    środek trwały".
    Amortyzacja - *roczna* stawka taka sama, jak dla ST "normalnego".
    Jeśli ktoś rozlicza amortyzację częściej (miesięcznie), może sobie
    wybrać:
    - rozliczać "zwykle", czyli przez cały rok, jak każdy ST
    - rozliczać tylko w okresie używania, stawkę podniesioną tyle razy, żeby
    rocznie wyszło *tak samo* jak "normalnie".

    Sprawdź :)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (szukać "sezonowo", art. 22h.3)

    pzdr, Gotfryd