  • 1. Data: 2004-05-21 07:00:11
    Temat: JeszczeJednaInterpretacja (VAT od "praw")
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Koncepcja usiłujaca znaleźć sens we "wpływie na kształt dzieła"
    jako owych "więzów prawnych" z ustawy o VAT:

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040520/f
    irmac_a_11.html

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-05-21 11:18:02
    Temat: Re: JeszczeJednaInterpretacja (VAT od "praw")
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    > Koncepcja usiłujaca znaleźć sens we "wpływie na kształt dzieła"
    > jako owych "więzów prawnych" z ustawy o VAT:

> [...]

    Przestałam czytać interpretacje.
    Chodzi mi konkretnie o stawkę VAT czy 22%, czy zwolniona - Internet
    W wykazie usług zwolnionych od podatku - zał. 4 do ustawy o VAT czytamy.....
    " usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do Internetu dla użytkowników
    indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczych na dostęp
    szerokopasmowy"

    Wczoraj dostałam fakturę VAT za telefon i Internet ze stawką 22%- a
    wcześniej czytałam interpretację że osoby indywidualne, fizyczne które
    "nieprowadzą działalności gospodarczej na dostęp szerokopasmowy"czyli nie
    sprzedają dostępu do Internetu (np. kawiarenki internetowe) są zwolnione z
    VAT.
    Natomiast użytkownicy którzy udostępniają są ovatowani.

    Wszystko było by dobrze tylko że nasza firma nie sprzedaje dostępu do
    Internetu.?

    Interpretacje pracowników firmy z której usług korzysta nasz firma są inne:
    indywidualni odbiorcy - zwolnieni
    wszyscy prowadzący działalność - 22%

    Dlaczego u nas nie można napisać czegoś prosto jak jest coś białe- to jest
    białe - a nasi ministrowie napisali by że jest to coś jasnego
    przypominającego swoją barwą coś jak śnieg ale nie do końca itd.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-05-21 11:34:20
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Interpretacje pracowników firmy z której usług korzysta nasz firma są
    inne:
    > indywidualni odbiorcy - zwolnieni
    > wszyscy prowadzący działalność - 22%

    Byloby tak bez watpienia, gdyby nie wstawka "(...) na dostep szerokopasmowy"
    na koncu cytatu. A tak - musimy poczekac az sie jakas duza firma
    wylozy i wtedy NSA kaze costam skreslic, cos przebazgrac.

    > Dlaczego u nas nie można napisać czegoś prosto jak jest coś białe- to jest
    > białe - a nasi ministrowie napisali by że jest to coś jasnego
    > przypominającego swoją barwą coś jak śnieg ale nie do końca itd.

    Bo tak sie sklada, ze tam u góry siedzi banda debili, przyjmuja ustawy
    w nocy i przez pomylki. Swoja droga, bubli prawnych wychodzi u nas
    od cholery - ciekawe dlaczego nie przyjeli (omylkowo) zadnej ustwawy
    pozbawiajacych ich pensji za wyczynianie róznych glupot....

    PawelZ
    -----------

  • 4. Data: 2004-05-21 18:10:49
    Temat: Internet i OT, było: JeszczeJednaInterpretacja...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Dorota Born wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Wszystko było by dobrze tylko że nasza firma nie sprzedaje dostępu do

    No coż... też dostałem (na razie tylko "informację") od TPSA i na razie
    nie wiem co mi na fakturze przyłożą :] Jak myślisz że mam wystarczającą
    jasność co ustawodawca chciał powiedzieć to się mylisz :[

    >+ Dlaczego u nas nie można napisać czegoś prosto jak jest coś białe- to jest
    >+ białe

    Nie kombinuj bo się zdziwisz.
    Kiedyś na .rowery poszło o światła wszelakie, a dokładniej ich
    kolory (konkretnie o możliwość używania zielonych LEDów z przodu
    - jakby kto nie wiedział do "jasność organoleptyczna" czyli
    połączenie sprawności LEDa z czułością oka jest mierzalnie lepsza
    dla zielonego niż żółtego :)).
    Ktoś wynalazł iż przepisy dopuszczają "żółty selektywny".
    Po pytaniu zbliżonym do twojego ktoś inny pofatygował się i wyciągnął
    przepis. Z długością fali podaną z 4 cyframi znaczącymi...
    O, tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&th=c7474403fa22
    6c02
    (tylko wątki są najwyraźniej "rozjechane", ale to szczegół)

    Tak że lepiej nie prowokuj pytań co to znaczy "białe w rozumieniu
    przepisów obowiązujących w polskim prawie", być może NIE CHCESZ
    wiedzieć :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-21 18:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ na koncu cytatu. A tak - musimy poczekac az sie jakas duza firma
    >+ wylozy i wtedy NSA kaze costam skreslic, cos przebazgrac.

    Tia... a nam zostanie zwrócić z 30% premią i odsetkami "niesłusznie
    odliczony VAT" :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-21 18:42:05
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tia... a nam zostanie zwrócić z 30% premią i odsetkami "niesłusznie
    > odliczony VAT" :[

    Nie ma już 30%.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-05-21 21:42:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ Nie ma już 30%.

    A dzięki za informację :)
    Nie zauważyłem (!) że znikło z ustawy ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-22 08:18:51
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@A...portezja

    > A dzięki za informację :)
    > Nie zauważyłem (!) że znikło z ustawy ! :)

    I podobno ich nie naliczą przy kontrolach za okres, kiedy była stara ustawa,
    bo to jest dodatkowe _zobowiazanie podatkowe_, a te nalicza się wg aktualnego
    stanu prawnego.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl