    From: "Dorota Born" <d...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: JeszczeJednaInterpretacja (VAT od "praw")
    Date: Fri, 21 May 2004 13:18:02 +0200

    > Koncepcja usiłujaca znaleźć sens we "wpływie na kształt dzieła"
    > jako owych "więzów prawnych" z ustawy o VAT:
    >
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040520/f
    irmac_a_11.html

    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Przestałam czytać interpretacje.
    Chodzi mi konkretnie o stawkę VAT czy 22%, czy zwolniona - Internet
    W wykazie usług zwolnionych od podatku - zał. 4 do ustawy o VAT czytamy.....
    " usługi na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do Internetu dla użytkowników
    indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczych na dostęp
    szerokopasmowy"

    Wczoraj dostałam fakturę VAT za telefon i Internet ze stawką 22%- a
    wcześniej czytałam interpretację że osoby indywidualne, fizyczne które
    "nieprowadzą działalności gospodarczej na dostęp szerokopasmowy"czyli nie
    sprzedają dostępu do Internetu (np. kawiarenki internetowe) są zwolnione z
    VAT.
    Natomiast użytkownicy którzy udostępniają są ovatowani.

    Wszystko było by dobrze tylko że nasza firma nie sprzedaje dostępu do
    Internetu.?

    Interpretacje pracowników firmy z której usług korzysta nasz firma są inne:
    indywidualni odbiorcy - zwolnieni
    wszyscy prowadzący działalność - 22%

    Dlaczego u nas nie można napisać czegoś prosto jak jest coś białe- to jest
    białe - a nasi ministrowie napisali by że jest to coś jasnego
    przypominającego swoją barwą coś jak śnieg ale nie do końca itd.

    Pozdrawiam.