    From: "Jurek" <j...@a...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KASA MIESZKANIOWA A DUZA ULGA BUDOWLANA!!!
    Date: Wed, 31 Jul 2002 19:11:01 +0200

    Panie i Panowie!

    Oto moje pytanie dotyczące Kasy Mieszkaniowej, i dalszych odliczeń od
    podatku 30% sumy zgromadzonej na koncie KASY MIESZKANIOWEJ , w ramach DUZEJ
    ULGI BUDOWLANEJ:

    W grudniu 2001 założyłem sobie Kase Mieszkaniową, aby załapać się na
    DUŻĄ ULGĘ BUDOWLANĄ. Pewien że przez 3 lata oszczędzania będe mógł sobie
    odliczac te 30% w ramach DUŻEJ ULGI BUDOWLANEJ spałem spokojnie....

    Aż tu nagle...

    Kumpel przysłał mi link do strony na której jest takie pytanie...
    ---------
    10. W roku 1997 w grudniu zaczęłam wpłaty do kasy mieszkaniowej. Czy
    kupując nowe mieszkanie w tym roku mogę jeszcze korzystać z dużej ulgi
    budowlanej? - 10.05.2002
    Niestety nie. Od 1 stycznia 2002 roku nie ma możliwości korzystania z
    dużej ulgi z tyt. zakupu mieszkania. Zaś oszczędzanie w kasie mieszkaniowej
    od 1997 roku nie powoduje, że nabywa Pan prawo do odliczeń z tyt. zakupu
    mieszkania.
    Szerzej piszę o tym w serwisie w dziale Podatki.
    Odpowiedzi udzieliła Elżbieta Suchodolska

    http://www.hetman.com.pl/wiedza/podatki36.html
    -----------

    Prosze Państwa!!!

    Czy ja czegoś nie rozumiem? Czy nie rozumiem tego co napisano w pytaniu i
    odpowiedzi?

    Czy wręcz przeciwnie, rozumiem o co chodzi i to jest właśnie
    przerażające???!!!

    Wygląda na to, że oszczędzanie w KASIE MIESZKANIOWEJ nie oznacza iz
    zalapales sie na DUZA ULGE BUDOWLANA!!!

    Jak do tego co napisala pani Elżbieta Suchodolska, ekspert w sprawie
    podatków z portalu prawnego którego link zamiescilem wyzej ma się to co jest
    poniżej (informacja ze strony Banku PEKAO SA):

    ------
    25) Jakie skutki dla oszczędzających w Kasie wywołuje ustawa z dnia 21
    listopada 2001 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
    oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 134, poz. 1509)?

    Art. 4 ust.3 wspomnianej ustawy stanowi, iż podatnikom, którzy zawarli umowę
    o kredyt kontraktowy z bankiem prowadzącym kasę mieszkaniową o systematyczne
    gromadzenie oszczędności, według zasad określonych w przepisach o niektórych
    formach popierania budownictwa mieszkaniowego, i przed dniem 1 stycznia 2002
    r. nabyli prawo do odliczania od podatku wydatków poniesionych na cel
    określony w art. 27a ust. 1 pkt 2 ustawy wymienionej w art. 1, w brzmieniu
    obowiązującym przed dniem 1 stycznia 2002 r., przysługuje, na zasadach
    określonych w tej ustawie, prawo do odliczania od podatku dalszych kwot
    wpłaconych oszczędności na kontynuację systematycznego gromadzenia
    oszczędności wyłącznie na tym samym rachunku oszczędnościowo-kredytowym i w
    tym samym banku prowadzącym kasę mieszkaniową, poniesionych od dnia 1
    stycznia 2002 r., do upływu określonego przed dniem 1 stycznia 2002 r.
    terminu systematycznego gromadzenia oszczędności, wynikającego z umowy o
    kredyt kontraktowy.

    Jak wynika z powyższego maksymalny okres korzystania z tego odliczenia musi
    zostać określony w umowie o kredyt kontraktowy do końca 2001 roku. W
    przeciwnym razie wydłużenie okresu oszczędzania po 31 grudnia 2001 roku nie
    będzie wywoływało skutków w zakresie odliczenia podatkowego.

    ------------

    Tu bowiem jest jasno napisane, a jest to przedruk z DZIENNIKA USTAW, że
    jesli załozyles KASE MIESZKANIOWA przed koncem 2001 roku to mozesz odliczac
    od podatku kase wplacaną na KASE MIESZKANIOWA DO CZASU ZADEKLAROWANEGO W
    UMOWIE.

    Sama konstrukcja KASY MIESZKANIOWEJ polega na tym ze mozemy DUŻĄ ULGĘ
    BUDOWLANĄ odliczac wczesniej - wlasnie w postaci tych 30 %

    A jak wiemy istnieje cos takiego jak prawa nabyte.

    Ponizej link do artykułu w Rzeczpospolitej o zmienianiu kwot systematycznych
    wplat.

    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_020214/pieniadze_
    a_4.html

    Uwazam więc, ze pani Elżbieta Suchodolska z portalu prawnego jakiego
    link zamieścilem wyzej, myli się co do interperetacji przepisów, i uwazam ze
    nadal mozna odliczac pieniądze gromadzone w KASIE MIESZKANIOWEJ jako częśc
    DUZEJ ULGI BUDOWLANEJ!!!

    Gdyby tak niestety nie bylo....
    A czasem tak jest że rząd zmienia przepisy nie licząc się z podatnikami, to
    po pierwsze rząd jest niewiarygodny, i nikomu juz w tym ktraju nie mozna
    ufac, a po drugie cala instytucja KASY MIESZKANIOWEJ jest nic nie warta!!!

    Jesli racje niestety ma ta pani....
    to ja oszczędzając na KASIE MIESZKANIOWEJ, nie zalapuje sie na DUZA ULGE
    BUDOWLANA i nawet jesli bede sobie co roku odliczal te 30 % to i tak będe
    musial te pienbiądze oddac FISKUSOWI, bo JUZ NIE MA DUZEJ ULGI BUDOWLANEJ.

    WEDLUG MNIE TA PANI POPELNILA STRASZNY BLĄD, I POWINNA BARDZO , BARDZO SIĘ
    WSTYDZIC, JESLI NAWET NIE PODAC DO DYMISJI, ZA WPRWADZANIE LUDZI W BŁĄD, I
    STRESOWANIE ICH!!!

    CO O TYM SĄDZICIE SZANOWNI GRUPOWICZE???