  • 1. Data: 2002-02-21 12:58:20
    Temat: KPiR - telefon "za grudzien", dzielic koszt ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam ! Ja, który:
    "..który właśnie skojarzył że chyba "pół telefonu" (tj. opłatę
    za impulsy) nie dopisał do grudnia; Wrrrr ! A podsumowałem !"

    Możecie mnie upewnić, że rozumowanie mam prawidłowe jeśli chodzi
    o księgowanie faktur za telefon ?

    - VAT wiadomo (na dzień zapłaty)
    - w ciągu roku - jak to kiedyś ujął KaMeL: "przyjmujemy konsekwencję,
    tj. co miesiąc jedna faktura". Nie da rady inaczej: np. za
    luty płacę abonamenty (telefon i internet) za luty oraz rozliczenie
    impulsów za styczeń. No i otrzymuję fakturę oraz płacę w lutym
    czyli powinno "na logikę" (wiem, stosowanie logiki jest niebezpieczne)
    być OK.

    *ALE*...
    Ponieważ rozliczenie kosztów *roczne* (a nie zaliczek na podatek)
    powinno obejmować cały rok to "za impulsy" grudniowe powinienem
    doliczyć do kosztów zeszłego roku, prawda ?
    No i teraz...
    Ponieważ KPiR sobie już ładnie podsumowałem :] - to jak to
    skorygować ??
    Dopisać (na stronie za podsumowaniami): "płatność za impulsy" (normalnie,
    do kolumny z "inne koszty") i dopisać "korekta przychodu" ?
    Na stronie porpzedniej :] (na której już MAM podsumowanie
    i wyliczenie dochodu), na następnej... ?
    Ładnie proszę o oświecenie....
    Jak się człowiek pospieszy, to ... wrrr.... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-02-22 10:05:59
    Temat: Nikt ? (Orko ?) KPiR - telefon "za grudzien", dzielic koszt ?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Hm... Nie mógłby mnie ktoś upewnić że się nie mylę ?
    (Googlem znalazłem kawałki dyskusji z grupy, z których wynika że nie)

    I jak skorygować zapis za grudzień.... !!!

    [

    Z podziękowaniem z góry

    - Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-22 10:59:54
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202221102450.11718-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > Hm... Nie mógłby mnie ktoś upewnić że się nie mylę ?
    > (Googlem znalazłem kawałki dyskusji z grupy, z których wynika że nie)
    >
    > I jak skorygować zapis za grudzień.... !!!

    A jaką metodę prowadzenia pkpir stosujesz - kasową czy memoriałową?

    Orka

  • 4. Data: 2002-02-22 16:42:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Orka wrote:
    [...]
    >+ > I jak skorygować zapis za grudzień.... !!!
    >+ >
    >+ A jaką metodę prowadzenia pkpir stosujesz - kasową czy memoriałową?

    Umhm... A kasowo też się da ??
    (tj. księgować wydatki i przychody "w momencie płatności",
    dobrze zrozumiałem ?? Myślałem że się wręcz nie da, i już
    widzę że zaraz wyprostujesz mi pojęcie "kasowości" !)

    Nawet nie próbowałem wnikać: przy memoriałowym, jak rozumiem, VAT
    dostałbym tylko wiekszego rozdwojenia jaźni :] Starczy że ŚT
    rozpisuje się (VAT i KUP) osobno :]

    Kwitki księguję "na dzień otrzymania/wystawienia", oczywiście
    dla telefonów "na dzień płatności" (jak wymaga VAT).
    Jak rozumiem faktury za telefon inaczej zaksięgować się nie
    da: tą częśc która zawiera koszty za ZESZŁY miesiąc (impulsy)
    dostaję w fakturze pod koniec miesiąca, więc nawet jakbym chciał
    koszty przypisywać "za miesiąc powstania" - to nie da rady.
    Jak rozumiem na koniec roku jest inaczej - m.in. 3 miesiące
    na rozliczenie daje taką szansę...

    Gdzie popełniłem błędy w rozumowaniach ??
    Czy mogę zostawić jak jest i przyjąc że grudniowe impulsy
    wrzucam w koszt stycznia ?
    Zeznania (PIT za styczeń) nie składałem z braku przychodu
    więc nie ma problemu z korektą czegokolwiek oprócz ew. moich KPiRów.

    Jasne że w ostateczności da się podarować te 300zł kosztów, ale
    zawsze... Skoro wymaga korekty tylko u mnie -:) to mogę tych
    parę linijek napisać - tylko jak :]

    >+ Orka

    Thx za odzew !

    BTW:
    Bywszy w US (zaniosłem VAT) popytałem o "zbiorcze zestawienie
    faktur przyjętych" -:)
    Pani (ustnie) odpowiedziała że nie widzi przeszkód "o ile
    będzie czytelnie". Owszem, wiem że "w razie czego" to ja będę
    świecił oczami :> ale może jednak spróbuję.
    Jak ktoś już zapomniał o co chodzi to w skrócie: przeszukałem
    co znalazłem i w różnych przepisach pozwala się na robienie
    zestawień (również faktur) sprzedaży i wpisywanie ich jednym
    łącznym zapisem do ewidencji (sprzedaży).

    Nie znalazłem takiego zapisu dla ewidencji zakupów.

    No ale taka delegacja z rozliczeniem VATu z biletów, dajmy
    na to skromny przejazd w dwie strony IC z przesiadką to jest
    SZEŚC dokumentów (dwa bilety i cztery miejscówki), czyli
    cała strona w "małej" ewidencji jakby kazdy papier wpisywać
    oddzielnie ! Po 0,49 groszy od "najtańszej" miejscówki
    (7 zł*7%) :] (ale z kolei przyjmować bilet za 100++ do VAT
    a miejscówki nie - też głupio wygląda i jeszcze bardziej
    skomplikuje rozeznanie w papierach :] !)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [który VAT z biletów za 2001 podarował i myśli że starczy]

  • 5. Data: 2002-02-22 16:59:14
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0202221715390.14404-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > On Fri, 22 Feb 2002, Orka wrote:
    > [...]
    > Umhm... A kasowo też się da ??

    Oczywiście - art. 22 ust. 4 updf.

    > Czy mogę zostawić jak jest i przyjąc że grudniowe impulsy
    > wrzucam w koszt stycznia ?

    Tak

    Orka

  • 6. Data: 2002-02-27 11:02:09
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
> [...]
    > łącznym zapisem do ewidencji (sprzedaży).
    >
    > Nie znalazłem takiego zapisu dla ewidencji zakupów.

    ZTCW mozna robic zestawienie kosztow zakupu, w poprzedniej firmie ksiegowa w
    ten sposob robila miesieczne zestawienie kosztow paliwa (zamiast wpisywac po
    kolei ze 20 faktur za paliwo - zbiorcze zestawienie i calosciowo ujete w
    KPiR)

    Pafelek

  • 7. Data: 2002-02-27 17:13:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2002, Pafelek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ kolei ze 20 faktur za paliwo - zbiorcze zestawienie i calosciowo ujete w

    Thx za info że nie ja jeden :)
    Niemniej jest dodatkowy drobiazg: mi chodzi o ewidencję VAT,
    nie KPiR, czy to np. było paliwo na samochody ciężarowe ?
    Jakby ktoś kiedyś jeszcze przewrócił się o podstawę prawną :) to
    poproszę uprzejmie (z CC: na Reply_TO: mile widzianym).

    >+ Pafelek

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-02-27 17:28:00
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > Thx za info że nie ja jeden :)
    > Niemniej jest dodatkowy drobiazg: mi chodzi o ewidencję VAT,
    > nie KPiR, czy to np. było paliwo na samochody ciężarowe ?

    szenk w tym, ze na osobowe (benzyna), z tym, ze popelniala blad, wliczajac
    jako koszt wartosc netto paliwa zamiast brutto

    > Jakby ktoś kiedyś jeszcze przewrócił się o podstawę prawną :) to
    > poproszę uprzejmie (z CC: na Reply_TO: mile widzianym).

    ja rowniez, a przy okazji, znajde w sieci oprocz mofnet.gov.pl jakas inna
    stronke zawierajaca rozporzadzenia MF?

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Pafelek