  • 1. Data: 2002-02-21 10:08:25
    Temat: Re: amortyzacja notebookow - jak ?
    Od: S...@v...pl (Zbierski, Sebastian)

    Marcin Goral [m...@p...onet.pl] rzecze :
    [ciach]

    >Notebooki sa wykorzystywane do pracy, nie sadze zeby pobyly w firmie
    >dluzej niz rok (sprzedaz, wymiana na nowe), jak wiec amortyzuje sie
    >tego typu sprzet?

    jezeli przewidywany okres uzytkowania <= 1 rok - w calosci w koszty ( w
    takim wypadku notebook nie jest srodkiem trwalym ),

    otylix

  • 2. Data: 2002-02-21 10:26:21
    Od: "Marcin Goral" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    > jezeli przewidywany okres uzytkowania <= 1 rok - w calosci w koszty ( w
    > takim wypadku notebook nie jest srodkiem trwalym ),

    A czym jest ? Co wpisac w ksiazce ?
    BTW. Jezeli notebooki mimo przewidywan beda uzytkowane > 1rok, czy
    nie bede mial wtedy problemow ?:)
    pozdr.

    btw. dzieki raz jeszcze ;)

    --
    Marcin Goral, marcin280[@]poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2002-02-21 13:51:14
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Matovy <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a52u2g$20n$...@n...onet.pl...

    >Twój sposób wydaje mi się odrobinę zbyt niebezpieczny bo jak
    > kontroli z US udowodnić, że laptop to niejest ŚT.

    Pokazujac ustawe o PDOF lub PDOP.

    > ale nie będę szedł w zaparte bo w koncu to ty miales lepsze oceny z
    > rachunkowosci ;-)))

    Rachunkowosc czesto nie idzie w parze z podatkami.

    Karol

  • 4. Data: 2002-02-21 13:58:49
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbierski, Sebastian" <S...@v...pl> napisał w
    wiadomości
    00x01.vw-poznan.vwg...
    > Marcin Goral [m...@p...onet.pl] rzecze :
    > [ciach]

    > jezeli przewidywany okres uzytkowania <= 1 rok - w calosci w koszty ( w
    > takim wypadku notebook nie jest srodkiem trwalym ),

    Czesc Seba
    chcesz zastosować precedens - użytkowanie samochodu u producenta
    w tym wypadku moim zdaniem mocno naciągane - mimo wszystko wprowadziłbym
    kompy do ewidencji środków trwałych - amortyzacja od miesiąca następnego po
    przyjęciu w wysokości 40/12. Vat do odliczenia (jeżeli związany ze sprzedażą
    opodatkowaną). Twój sposób wydaje mi się odrobinę zbyt niebezpieczny bo jak
    kontroli z US udowodnić, że laptop to niejest ŚT.
    ale nie będę szedł w zaparte bo w koncu to ty miales lepsze oceny z
    rachunkowosci ;-)))

    Pozdrawiam
    AS

  • 5. Data: 2002-03-03 12:44:28
    Od: "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a52uak$hhg$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik Matovy <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:a52u2g$20n$...@n...onet.pl...

    Laptopy podobnie jak komputery zaliczamy do środków trwałych.
    Nie wyglupiajcie się ze laptopa kupujemy na rok. Jesli kosztowal netto
    ponizej 3500,oo /jesli jestes VAT-owcem/ wpisujesz go do środków trwalych. a
    jego wartośc netto zaliczasz jednorazowo w koszty m-ca zakupu.Jesli wartość
    netto byla powyzej 3500,00 zl stosujesz np, amortyzację liniową tj 30 %
    rocznie.
    Przykladowo:kosztowal 5000,00 netto wtedy
    5000* 30 % podzielone przez 12 i wychodzi Ci amortyzacja miesięczna.Jesli
    nie jestes Vatowcem to jw. ale brutto
    Na marginesie rachunkowao a podatki to dwie rozne sprawy choc na
    nieszczeście dla biednych księgowych lacza sie nierozerwalnie.
    Pozdrawiam Anusia
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-03-03 19:16:09
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net> napisał
    w wiadomości news:a5t5na$2nm$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Nie wyglupiajcie się ze laptopa kupujemy na rok.
    Jesli kosztowal netto
    > ponizej 3500,oo /jesli jestes VAT-owcem/

    Anusia a jak zakwalifikujesz zakup np:
    1. dobry fotel do biurka ( cena netto tuż poniżej
    1500 zł)
    2. elektroniczny laserowy przyrząd do pomiaru
    odległości ( cena netto tuż poniżej 1500 zł)

    Pomimo że okres ich użytkowania będzie dłuższy niż
    rok to wg mnie nie kwalifikuja się nawet do
    wpisania do ewidencji wyposażenia, czy może fotel
    w koszty a przyrząd do jednorazowej amortyzacji
    (tylko czy koniecznie potrzeba, wg mnie jednak
    powinien pójść w koszty od razu)

    Co o tym muślisz ?

    Sark

  • 7. Data: 2002-03-04 03:20:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Mar 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net> napisał
    [...]
    >+ > Nie wyglupiajcie się ze laptopa kupujemy na rok.

    Byli tu tacy co twierdzili że "na dziesięć miesięcy
    i won - sprzedać".
    [...]
    >+ Anusia a jak zakwalifikujesz zakup np:

    Jam nie Anusia ale się wmieszam ;)

> [...]
    >+
    >+ Pomimo że okres ich użytkowania będzie dłuższy niż
    >+ rok to wg mnie nie kwalifikuja się nawet do

    Nie MUSISZ. Ale MOŻESZ. I *możesz* wpisać na ŚT.
    Wszytsko ma swoje plusy i minusy:
    - wpis do wyposażenia: w razie "kasowania" wpisujesz co gdzie
    i kiedy wyzłomowałem, w razie kontroli remanentu likwidacyjnego
    lub zarządzonego przez US mniej do wymyślania na bieżąco
    - wpis do ŚT: nawet jak ci zostanie w razie klapy biznesu
    to nie płacisz już podatku osobistego od wartości.

    [...]
    >+ (tylko czy koniecznie potrzeba, wg mnie jednak
    >+ powinien pójść w koszty od razu)

    Dlaczego "koniecznie trzeba" wrzucasz do jednego worka
    z "powinien" ?
    Nie trzeba a można, jak kto lubi :)
    [...]
    >+ koszty m-ca zakupu.Jesli wartość
    >+ > netto byla powyzej 3500,00 zl stosujesz np,
    >+ amortyzację liniową tj 30 %
    >+ > rocznie.

    Jeszcze dla porządku:
    - albo przyspieszoną (30%*2 od początku "roku następnego po")
    - albo degresywną 30%*2 lub 30%*3 "w gminach zagrożonych", przy czym
    współczynnik spada w miarę upływu czasu)
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-03-04 09:39:32
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-04 04:20, Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > to nie płacisz już podatku osobistego od wartości.
    >
    > [...]
    >>

    > Dlaczego "koniecznie trzeba" wrzucasz do jednego worka

    - czepialstwo *ON*-
    > Jeszcze dla porządku:
    > - albo przyspieszoną (30%*2 od początku "roku następnego po")
    > - albo degresywną 30%*2 lub 30%*3 "w gminach zagrożonych", przy czym
    > współczynnik spada w miarę upływu czasu)
    Nie wspólczynnik a podstawa naliczania odpisow amortyzacyjnych.
    Wspólczynnik masz taki sam przez cały czas trwania amoryzaci, podstawe
    co roku zmniejszasz o wartośc odpisów roku poprzedniego, a w roku w
    którym rata amortyzacji degresywnej osiągnie poziom raty amortyzacji
    liniowej (trzeba ją sobie policzyć hipotetycznie) przechodzisz na
    amortyzacje liniową od wartości początkowej.
    Amortyzacja degresywna ma bowiem tę cechę, że nie da sie nią
    zamortyzować ŚT "do zera".
    - czepialstow *OFF*- :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-03-04 10:42:56
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Przepraszam że niewycięcie zbędnych cytatów.
    Juz nie będę :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-03-04 10:48:19
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych > >>

    > Amortyzacja degresywna ma bowiem tę cechę, że nie da sie nią
    > zamortyzować ŚT "do zera".

    Dlaczego. Jezeli przyjmujesz wartosc ST z dokladnoscia 0,00 to da sie jak
    najbardziej.
    Tylko, ze w zaleznosci od stopy amotyzacji troche dlugo to trwa :-)

    Karol