    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KPiR - telefon "za grudzien", dzielic koszt ?
    Date: Thu, 21 Feb 2002 13:58:20 +0100

    Witam ! Ja, który:
    "..który właśnie skojarzył że chyba "pół telefonu" (tj. opłatę
    za impulsy) nie dopisał do grudnia; Wrrrr ! A podsumowałem !"

    Możecie mnie upewnić, że rozumowanie mam prawidłowe jeśli chodzi
    o księgowanie faktur za telefon ?

    - VAT wiadomo (na dzień zapłaty)
    - w ciągu roku - jak to kiedyś ujął KaMeL: "przyjmujemy konsekwencję,
    tj. co miesiąc jedna faktura". Nie da rady inaczej: np. za
    luty płacę abonamenty (telefon i internet) za luty oraz rozliczenie
    impulsów za styczeń. No i otrzymuję fakturę oraz płacę w lutym
    czyli powinno "na logikę" (wiem, stosowanie logiki jest niebezpieczne)
    być OK.

    *ALE*...
    Ponieważ rozliczenie kosztów *roczne* (a nie zaliczek na podatek)
    powinno obejmować cały rok to "za impulsy" grudniowe powinienem
    doliczyć do kosztów zeszłego roku, prawda ?
    No i teraz...
    Ponieważ KPiR sobie już ładnie podsumowałem :] - to jak to
    skorygować ??
    Dopisać (na stronie za podsumowaniami): "płatność za impulsy" (normalnie,
    do kolumny z "inne koszty") i dopisać "korekta przychodu" ?
    Na stronie porpzedniej :] (na której już MAM podsumowanie
    i wyliczenie dochodu), na następnej... ?
    Ładnie proszę o oświecenie....
    Jak się człowiek pospieszy, to ... wrrr.... !

    Pozdrowienia, Gotfryd