  • 1. Data: 2002-02-04 20:32:07
    Temat: KRESKI W NIPIE !!!
    Od: "Krzysiek" <k...@i...com.pl>

    I co, w US w ogóle nie mają kresek!
    Ktoś zupełnie beznadziejny wymyślił problem kresek.
    Nadgorliwych nie brakuje.
    Obecnie na drukach przelewów do US nie wolno wpisywać kresek!
    Na jedne z kontroli pracownik UKS o mało nie padł ze śmiechu jak zobaczył
    stertę not korygujących zapis kresek w nipie!
    To tak jakbym do żony dzwonił 23-344-44 a do kochanki 233-44-44.
    Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.
    Osobiście znam sp z o.o i SA które mają pisany Nip i tak, i tak.
    Pamiętam jeden z pitów, gdzie nip miałem wpisać na 1 stronie w formacie
    XXX-XXX-XX-XX a na drugiej XXX-XX-XX-XXX.
    Już Modzelewski w pierwszym miesiącu obowiązywania Nip-u stwierdził, że
    układ kresek w Nip-ie nie ma znaczenia, tak jak w numerze telefonicznym.
    (Swoją drogą niejedna blondynka nie mogła się dodzwonić bo zamiast xx-xx-xx
    dzwoniła xxx-xxx)

    A teraz poważnie. Podobno jest przepis ustalający kreski w Nip-ie. Niedawno
    (podobno) wyszedł, aby wreszcie zakończyć tą kwestię.

    --
    Krzysztof Lis

    www.infostar.com.pl
    www.restauracja.com.pl
    www.hotel.biz.pl

  • 2. Data: 2002-02-05 08:02:51
    Temat: Re: KRESKI W NIPIE !!!
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl>

    Krzysiek wrote:

    > To tak jakbym do żony dzwonił 23-344-44 a do kochanki 233-44-44.
    > Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.

    ksiegowi nigdy nie zaczna myslec. oni maja swoje "ukochane" kreski
    i kropki.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

  • 3. Data: 2002-02-05 08:04:21
    Od: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>

    Krzysiek napisał
    >Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.
    Pozwolisz że że troche się nie zgodze To nie księgowi wymyślają dziwne
    interpretacje tylko są to sugesteje pracowników US.Oczywiście księgowy
    powinien wiedzeć na 100 % czy i jak należy inetrperować przepis ale jak
    wiadomo przepisy są niestety nie dokładne i Modzelewski który jest teraz
    taki mądry przyczynił się do przepisów VAT.
    Przepraszam że mnie wzieło ale czasami tak bywa że dyskutuje nie na temat.

    Jolka -księgowa i do tego jeszcze blondynka.

  • 4. Data: 2002-02-05 21:44:17
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > I co, w US w ogóle nie mają kresek!
    > Ktoś zupełnie beznadziejny wymyślił problem kresek.
    > Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.

    Ja myślę, ze księgowi nic do kresek nie mają
    Ale DARMOZJADY i PIERDZISTOŁKI z Urzedów Skarbowych powiny zostać pozabijane

    --------------

    Co za idiotów wybrał naród polski do tworzenia prawa
    Niech śmierć będzie bliska politykom i prawnikom

  • 5. Data: 2002-02-05 21:56:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2002, Krzysiek wrote:

    >+ I co, w US w ogóle nie mają kresek!
    >+ Ktoś zupełnie beznadziejny wymyślił problem kresek.

    Nie "wymyślił" a "zapytał".
    I przyłączyłem się do konkretnego pytania: gdzie można
    znaleźć zapis że NIP to jest "liczba" lub "ciąg cyfr"
    i czy myślniki są ozdobnikami które można wpisywać
    DOWOLNIE ?

    >+ Nadgorliwych nie brakuje.
    >+ Obecnie na drukach przelewów do US nie wolno wpisywać kresek!

    Acha. Miło mi.
    Nie wiem czy widzisz absurd sytuacji: NIE WOLNO.
    Czyli są ozdobnikami (bo tak była postawiona sprawa) których
    być może NIE WOLNO wpisywać. A być może NIE WOLNO tylko
    "w niektórych miejscach" ;>

    >+ Na jedne z kontroli pracownik UKS o mało nie padł ze śmiechu jak zobaczył
    >+ stertę not korygujących zapis kresek w nipie!

    Jasne. Być może jakby dwa miesiące temu ktoś go pytał
    o traktowanie jako ciężarowe samochodów uznawanych jako
    ciężarowe przez wszystkie USy w kraju to też by padł.
    A dwa tygodnie temu wlepiał by już kary :>

    >+ To tak jakbym do żony dzwonił 23-344-44 a do kochanki 233-44-44.

    Ja tam bym na twoim miejscu dzwonił 2334444.
    Ale ponieważ WIEM że "-" są w numerze telefonu ozdobnikami
    to WIEM co można sobie z nimi zrobić ;>
    Natomiast jeśli podstawy prawnej jest brak... to wolałbym
    żeby US NIE MÓGŁ zakwestionować faktury. Szczególnie jak
    to będzie za 4 lata :<

    >+ Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.

    Ja tam księgowym nie jestem.
    (co nie przeszkadza mi "w sprawie braku podstawy" stanąć
    po stronie księgowych [mogą być blondynki -:)]!)

    >+ Osobiście znam sp z o.o i SA które mają pisany Nip i tak, i tak.

    A ja pamiętam pismo które US posłał w zeszłym tysiącleciu
    mojemu pracodawcy Z NOWYM FORMATEM NIP.
    *PO CO* ? - wtedy mnie to nie zainteresowało.

    [...]
    >+ Już Modzelewski w pierwszym miesiącu obowiązywania Nip-u stwierdził, że
    >+ układ kresek w Nip-ie nie ma znaczenia, tak jak w numerze telefonicznym.

    ...no to już ma, skoro w przelewie musi być zero kreek ;)
    [...]
    >+ A teraz poważnie. Podobno jest przepis ustalający kreski w Nip-ie. Niedawno
    >+ (podobno) wyszedł, aby wreszcie zakończyć tą kwestię.

    -:O
    Skutek awantury na p.r.p.p ?? -;)

    >+ Krzysztof Lis

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-02-05 23:02:57
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze k...@i...com.pl:

    > I co, w US w ogóle nie mają kresek!

    Spójrz na decyzje o nadaniu NIP (NIP-4), będziesz wszystko wiedział, to
    samo na potw. przystapienia do VAt (VAT-5).

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 7. Data: 2002-02-06 08:05:51
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Spójrz na decyzje o nadaniu NIP (NIP-4), będziesz wszystko wiedział, to
    > samo na potw. przystapienia do VAt (VAT-5).

    A żeby "było śmieszniej" budowa mojego firmowego NIPu przed laty była inna
    niz. na obecnych potwierdzeniach z US. Oczywiście chodzi o "miejsce pobytu"
    kreski.

    I gdyby te kreski cokolwiek wnosiły nie miałbym pretensji. Ale ponieważ one
    nic nie wnoszą, mam....."miłość bliźniego":-(

  • 8. Data: 2002-02-06 09:07:20
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Pikorska Wiola napisał:

    > Krzysiek napisał
    > Pozwolisz że że troche się nie zgodze To nie księgowi wymyœlajš dziwne
    > interpretacje tylko sš to sugesteje pracowników US.Oczywiœcie księgowy
    > powinien wiedzeć na 100 % czy i jak należy inetrperować przepis ale jak
    > wiadomo przepisy sš niestety nie dokładne i Modzelewski który jest teraz
    > taki mšdry przyczynił się do przepisów VAT.

    On jest taki madry dopiero od czasu jak stanal w opozycji do MF (we
    wlasnej kancelarii).

    > Przepraszam że mnie wzieło ale czasami tak bywa że dyskutuje nie na temat.
    >
    > Jolka -księgowa i do tego jeszcze blondynka.
    Wowwww!!!
    --
    Pozdrowienia
    J.