    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KRESKI W NIPIE !!!
    Date: Tue, 5 Feb 2002 22:56:57 +0100

    On Mon, 4 Feb 2002, Krzysiek wrote:

    >+ I co, w US w ogóle nie mają kresek!
    >+ Ktoś zupełnie beznadziejny wymyślił problem kresek.

    Nie "wymyślił" a "zapytał".
    I przyłączyłem się do konkretnego pytania: gdzie można
    znaleźć zapis że NIP to jest "liczba" lub "ciąg cyfr"
    i czy myślniki są ozdobnikami które można wpisywać
    DOWOLNIE ?

    >+ Nadgorliwych nie brakuje.
    >+ Obecnie na drukach przelewów do US nie wolno wpisywać kresek!

    Acha. Miło mi.
    Nie wiem czy widzisz absurd sytuacji: NIE WOLNO.
    Czyli są ozdobnikami (bo tak była postawiona sprawa) których
    być może NIE WOLNO wpisywać. A być może NIE WOLNO tylko
    "w niektórych miejscach" ;>

    >+ Na jedne z kontroli pracownik UKS o mało nie padł ze śmiechu jak zobaczył
    >+ stertę not korygujących zapis kresek w nipie!

    Jasne. Być może jakby dwa miesiące temu ktoś go pytał
    o traktowanie jako ciężarowe samochodów uznawanych jako
    ciężarowe przez wszystkie USy w kraju to też by padł.
    A dwa tygodnie temu wlepiał by już kary :>

    >+ To tak jakbym do żony dzwonił 23-344-44 a do kochanki 233-44-44.

    Ja tam bym na twoim miejscu dzwonił 2334444.
    Ale ponieważ WIEM że "-" są w numerze telefonu ozdobnikami
    to WIEM co można sobie z nimi zrobić ;>
    Natomiast jeśli podstawy prawnej jest brak... to wolałbym
    żeby US NIE MÓGŁ zakwestionować faktury. Szczególnie jak
    to będzie za 4 lata :<

    >+ Ludzie! Czy księgowi zaczną wreszcie myśleć.

    Ja tam księgowym nie jestem.
    (co nie przeszkadza mi "w sprawie braku podstawy" stanąć
    po stronie księgowych [mogą być blondynki -:)]!)

    >+ Osobiście znam sp z o.o i SA które mają pisany Nip i tak, i tak.

    A ja pamiętam pismo które US posłał w zeszłym tysiącleciu
    mojemu pracodawcy Z NOWYM FORMATEM NIP.
    *PO CO* ? - wtedy mnie to nie zainteresowało.

    [...]
    >+ Już Modzelewski w pierwszym miesiącu obowiązywania Nip-u stwierdził, że
    >+ układ kresek w Nip-ie nie ma znaczenia, tak jak w numerze telefonicznym.

    ...no to już ma, skoro w przelewie musi być zero kreek ;)
    [...]
    >+ A teraz poważnie. Podobno jest przepis ustalający kreski w Nip-ie. Niedawno
    >+ (podobno) wyszedł, aby wreszcie zakończyć tą kwestię.

    -:O
    Skutek awantury na p.r.p.p ?? -;)

    >+ Krzysztof Lis

    Pozdrowienia, Gotfryd