  • 1. Data: 2002-04-12 09:38:35
    Temat: KRUS, ZUS i zakladanie firmy - pytanie
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich
    Moze to nie do konca pytanie na ta grupe, mimo wszystko
    moze ktos zetknal sie z takim problemem.
    Posiadam niewielkie gospodarstwo rolne i oplacam skladki
    do KRUSu, jestem w ten sposob ubezpieczony, moge korzystac
    z opieki zdrowotnej i moge liczyc w odleglej przyszlosci
    na jakies swiadczenia emerytalne.
    Ponad to pracuje jako programista w jednej z warszawskich firm.
    Zatrudnilem sie na umowe o dzielo. Z pewnych wzgledow musze
    przejsc z umowy o dzielo na dzialalnosc gospodarcza.
    W zwiazku z tym mam pytanie:
    czy po zalozeniu firmy bede musial odprowadzac skladki
    do ZUSu, czy wystarczy, ze jestem ubezpieczony w KRUSie?
    Moze zwiazane sa tez z tym jakies inne niedogodnosci?
    Prosilbym o jakies konkretne numery ustaw/linki traktujace
    o tej tematyce. Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
    pozdrawiam
    Slawek

  • 2. Data: 2002-04-12 13:34:25
    Temat: Re: KRUS, ZUS i zakladanie firmy - pytanie
    Od: "Basia" <p...@w...pl>

    Użytkownik slawek <s...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...gazeta.pl...
> [...]
    > Prosilbym o jakies konkretne numery ustaw/linki traktujace
    > o tej tematyce. Z gory dziekuje za wszelkie informacje.

    Witam
    ja znalazlam cos takiego
    http://www.krus.org.pl/?dzial=11&poddzial=dzialalnos
    cgospodarcza
    wydaje mi sie, ze to Ci pomoze.
    Pozdrawiam Basia

  • 3. Data: 2002-04-12 14:05:02
    Temat: KASA MIESZKANIOWA - systematyczne oszczedzanie
    Od: k...@w...pl (kr1964)

    Witam grupowiczów,

    Jestem tutaj nowy, ale w archiwum nie znalazłem odpowiedzi toteż pozwalam
    sobie zadać pytanie
    Jak należy rozumieć "systematyczne oszczędzanie" w kasie mieszkaniowej.
    Jestem członkiem KM BPH od końca 1999 roku, dotychczas wpłacałem relatywnie
    małe kwoty (ok. 300zł/m-c) ale na fali paniki w końcu 2001 zdecydowałem się
    wpłacić 29000 w grudniu 2001.
    Oczywiście od stycznia 2002 płace male kwoty ale zamierzam ten manewr
    powtórzyć.
    Jakie są interpretacje takich wpłat przez US, czy jest jakaś oficjalna
    wykładnia lub wyroki.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
    Krystian

  • 4. Data: 2002-04-12 14:05:03
    Od: l...@b...gnet.pl (Lu)

    jesli opłacasz krus dłuzej niz rok a w tym czasie nie prowadziłeś
    działalości gospodarczej placisz tylko krus jesli jestes rolnikiem króciej
    niz rok płacisz zus
    i to wszystko co trza wiedziec