  • 1. Data: 2002-04-11 21:01:06
    Temat: Zly nip - jakie konsekwencje?
    Od: "Jack" <d...@s...pl>

    Witam,

    przy przygotowywaniu zeznania podatkowego zorientowalem sie, ze w
    zeszlorocznym podalem zly numer NIP.
    Urzad sie nie zorientowal, wyplacil pieniadze, ale chcialbym sprostowac
    pomylke.
    Czy ktos z grupowiczow orientuje sie co grozi za taka pomylke?
    A moze lepiej liczyc na to, ze sie nie zorientuja?

    Pozdrawiam

    Jack

  • 2. Data: 2002-04-12 20:34:01
    Temat: Re: Zly nip - jakie konsekwencje?
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 11 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >Czy ktos z grupowiczow orientuje sie co grozi za taka pomylke?
    >A moze lepiej liczyc na to, ze sie nie zorientuja?

    Mialem cos takiego - nic mi nie zrobili - wystarczylo skorygowac

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...

  • 3. Data: 2002-04-13 07:04:58
    Od: MarcinJM <m...@i...pl_del>

    Jack wrote:

> [...]
    > Czy ktos z grupowiczow orientuje sie co grozi za taka pomylke?
    > A moze lepiej liczyc na to, ze sie nie zorientuja?

    Hmmm NIP to nr identyfikacji podatkowej, jak sadze..
    Pytanie: do czego on sluzy, jesli nie posluzyl do zidentyfikowania
    Ciebie jako podatnika (jkaby posluzyl, to zwrot dostalby ktos inny)?
    To wszystko jest jakas fata morgana, zludzenie nowoczesnosci.
    Jedna strona w pitach czy vat'ach tylko po to, zeby po raz kolejny
    napisac jak sie nazywasz i jak ma na imie twoj tato i czy na pewno
    jestes polakiem.

    --
    POzdro
    MarcinJM

  • 4. Data: 2002-04-13 15:00:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a a...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Mialem cos takiego - nic mi nie zrobili - wystarczylo skorygowac

    Możesz ewentualnie upewnić się że mają twój poprawny NIP, ale generalnie
    nic ci za to nie grozi, ponieważ najprawdopodobniej zauważyli pomyłkę i
    sami skorygowali, lub też jeżeli przenosiłeś się do innego US, to
    potwierdzili numer NIP z twojego US w którym miałeś nadany numer Nip.
    Jeżeli w bazie jesteś odnotowany z poprawnym numerem, to raczej są
    minimalne szanse żeby przypisali twój pit do innej osoby, zwłaszcza że
    dostałeś zwrot nadpłaconego podatku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy
    potrafią zepsuć stalową kulę...
    Pszemol: No to jest nas dwu...

  • 5. Data: 2002-04-13 15:01:05
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@i...pl_del:

    > Hmmm NIP to nr identyfikacji podatkowej, jak sadze..

    Dobrze sądzisz :)))

> [...]
    > Jedna strona w pitach czy vat'ach tylko po to, zeby po raz kolejny
    > napisac jak sie nazywasz i jak ma na imie twoj tato i czy na pewno

    Niestety cały czas za dużo osób myli NIP, nie zna swojego itd. Jeżeli się
    pomylisz, US może cię wtedy zidentyfikować na podstawie pozostałych danych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 6. Data: 2002-04-13 20:33:15
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości

    > najprawdopodobniej zauważyli pomyłkę i
    > sami skorygowali

    Z tego co mi wiadomo nie moga sami nic korygować
    na twoim zeznaniu (pit, vat) jak cos niezgodnego
    zauważą to dostaje się zaprozsenie (zzpo) do
    wyjaśnienia. Tak kiedyś miałem, odbylo się
    wszystko grzecznie i bez konsekwencji ale to ja
    musiłaem wpisac poprawna wartość i się pod tym
    podpisać wraz z datą

    Sark

  • 7. Data: 2002-04-14 10:20:54
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > wyjaśnienia. Tak kiedyś miałem, odbylo się
    > wszystko grzecznie i bez konsekwencji ale to ja
    > musiłaem wpisac poprawna wartość i się pod tym

    Wszystko prawda ale to się tyczy samych wartości liczbowych na zeznaniu i
    spraw rachunkowych z nimi związanych a nie jakiejś pomyłki w numerze NIP,
    oczywiście może się zdarzyć wezwanie równeiż z tego powodu ale to już
    zależy od rodzaju błędu.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 8. Data: 2002-04-14 11:39:09
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjaśnienia. Tak kiedyś miałem, odbylo się
    > wszystko grzecznie i bez konsekwencji ale to ja
    > musiłaem wpisac poprawna wartość i się pod tym

    W zeszlym roku pani ksiegowa pomylila sie i podala zamiast mojego NIP-u NIP
    zakladu. W konsekwencji zostalam zaproszona do US i efekt byl taki, ze
    dostalam zupelnie nowy NIP, bo jak mi powiedziano po takiej pomylce nie
    mozna korygowac tylko nadaje sie nowy numer.
    violeczka

  • 9. Data: 2002-04-14 11:48:43
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 14 kwi 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >ze dostalam zupelnie nowy NIP, bo jak mi powiedziano po takiej pomylce
    >nie mozna korygowac tylko nadaje sie nowy numer.

    To jest chyba jakies kuriozum - nie wiem na jakiej podstawie... :-o

  • 10. Data: 2002-04-14 12:05:01
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    Zeby bylo śmieszniej moj maz ma juz trzeci numer NIP (niestety nie pamietam
    dokladnie o co chodzilo w jego przypadku, a nie chce wprowadzac w blad)
    violeczka