  • 1. Data: 2002-04-12 09:01:47
    Temat: Kasa Mieszkaniowa
    Od: "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl>

    W czerwcu 2002 kończy się mi umowa kasy mieszkaniowej (okres oszczędzania).
    Wiem, że środki zgromadzone w kasie mieszkaniowej muszę wydać na cele
    mieszkaniowe do końca roku kalendarzowego.
    Problem polega na tym, że mam zamiar kupić mieszkanie w maju, tj. jeszcze
    przed końcem oszczędzania w KM. Czy w takim przypadku będę mógł przyjąć, że
    środki z KM wydałem na cele mieszkaniowe, jeśli faktycznie fakturę za
    mieszkanie dostanę miesiąc wcześniej?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Pozdrowienia

    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-04-12 09:11:37
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    że
    > środki z KM wydałem na cele mieszkaniowe, jeśli faktycznie fakturę za

    Poczytaj, co to są cele mieszkaniowe (w umowie i/lub ustawie). Może to być
    spłata kredytu zaciągniętego na cele mieszkaniowe.
    Jeżeli jednak na ten miesiąc pożyczysz pieniądze od wujka, cioci, babci itp,
    to będziesz miał problem.
    Sprawdź, czy bank, do którego należy Twoja kasa nie udziela kredytów
    "pomostowych" - to IMVHO najlepsze wyjście. Weź też pod uwagę, że czas od
    zakończenia oszczędzania do otrzymania kredytu z kasy to kilka miesięcy.
    Następny "drobiazg" to to, że żeby skożystać z ulgi podatkowej, musisz
    pieniążki przepuścić przez kasę (jak np w kasie uskładasz 50 000, mieszkanie
    kupisz za 150 000, to od podatku odliczysz tylko 30% z 50 000).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-12 09:39:32
    Od: "Grzegorz Witek" <g...@b...onet.pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message

> [...]

    > spłata kredytu zaciągniętego na cele mieszkaniowe.

    > Jeżeli jednak na ten miesiąc pożyczysz pieniądze od wujka, cioci, babci

    Otóż to. Nie mogę znaleźć treści ustawy, żeby to dokładnie sprawdzić. Nie
    orientujesz się, gdzie to można znaleźć w sieci?

    Kombinuję tak, żeby na fakturze rozbić płatność na raty w taki sposób, żeby
    rata w wysokości środków zgromadzonych w KM była płatna po zakończeniu mojej
    umowy KM.

    Inna możliwość, to spłata częśći kredytu mieszkaniowego ze środków
    uzyskanych z KM, ale to trochę idiotyczne rozwiązanie, żeby brać większy
    kredyt, po to, żeby część spłacić za miesiąc lub dwa.

    > Sprawdź, czy bank, do którego należy Twoja kasa nie udziela kredytów

    > "pomostowych" - to IMVHO najlepsze wyjście. Weź też pod uwagę, że czas od

    > zakończenia oszczędzania do otrzymania kredytu z kasy to kilka miesięcy.

    Nie zamierzam ubiegać się o kredyt z KM bo po pierwsze byłby o wiele za
    niski, po drugie wiem, że banki z dużymi oporami dają kredyty z KM bo się im
    to nie opłaca. Zależy mi tylko na odliczeniach podatkowych z tyt.
    oszczędzania w KM.

> [...]

    mieszkanie

    > kupisz za 150 000, to od podatku odliczysz tylko 30% z 50 000).

    Wiem. I tak limit wynosi tylko ok. 30 tys. ale dobre i tyle.

    Przy okazji jeszcze jedno pytanie.

    Czy ulga polegająca na odliczaniu od dochodu odsetek z kredytu
    mieszkaniowego już funkcjonuje, czy dopiero jest "w planie"?

    I czy w moim przypadku (ulga z tyt. oszczędzania w KM) będę mógł skorzystać
    z odliczenia odsetek od kredytu mieszkaniowego?

    Nigdzie nie mogę znaleźć kompletnych informacji na ten temat!

    Jeszcze raz dzięki za pomoc

    Grzegorz