    From: "JKK" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KUP i wynajem
    Date: Thu, 29 Jan 2004 23:30:52 +0100
    Sender: y...@p...onet.pl@pa153.minsk-mazowiecki.sdi.tpnet.pl

    Sorry, że truję d...., ale nikt mi nie odpowiedział a nadal niejasna jest
    dla mnie następująca sprawa:
    Od 1 stycznia na podstawie umowy wynajmuję mieszkanie (nowe) na które
    jeszcze nie mam aktu notarialnego.
    Najemcę zameldowałem na pobyt tymczasowy.
    Z developerem jestem rozliczony i czekam zgodnie z warunkami umowy na
    podpisanie aktu notarialnego w terminie 3 m-cy od odbioru lokalu.
    Ponieważ osiągam przychód z tego wynajmu jestem zobowiązany odprowadzać
    podatek do ZUS.
    Czy opłaty, które poniosę na ustanowienie własności lokalu u notariusza mogę
    sobie wliczyć do KUP? Będzie to kwota rzędu 3 tys. pln?
    Przeglądając UOPDOOF nie znalazłem w Art. 24 punktu, który zabraniałby tego.
    Ale może ustawodawca nie przewidział tego, że ktoś będzie wynajmował
    mieszkanie nie posiadając na nie aktu notarialnego (tytułu prawnego)?