    From: "Grzechoo" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: KUP w PIT36
    Date: Sun, 2 Apr 2006 21:58:50 +0800

    Witam,

    Mam pewien problem. Nie do końca wiem, co wpisać w pozycji 40 PIT36.

    Pierwszy problem:
    Do końca września pracowałem w Polsce i mieszkałem, jak mi się wydaje, poza
    miejscowością, w której znajduje się mój zakład pracy. "Wydaje mi się", bo
    nie do końca wiem jak to zinterpretować. Po prostu pracowałem w mieście, a
    mieszkałem we wsi położonej nieopodal tego miasta. Powiat, gmina, poczta i
    US tej wsi, znajduje się w mieście, w którym pracowałem.
    Czy mogę, w związku z powyższym, jako KUP policzyć 9 x 127,82 = 1150,38 ?
    Jeżeli tak, to dlaczego w PIT-11 w poz.35 mam wpisane 1022,50 ? Wygląda to
    na 10 x 102,25. Po pierwsze, dlaczego 10 miesięcy, skoro pracowałem tam
    tylko 9 miesięcy? I dlaczego 102,25 za miesiąc?
    Dalej sprawa się jeszcze bardziej komplikuje, bo od 1 października pracuję
    za granicą. Sprawa z zamieszkaniem i miejscem pracy wygląda podobnie, bo
    pracuję w innej miejscowości niż mieszkam. Tym razem już na pewno, bo to są
    dwa różne miasta oddalone od siebie o ok. 40km.

    Podsumowując, co mam wpisać w poz.40? Wg mojego rozumowania to 2300,94zł, bo
    pracowałem w dwu miejscach i poza miejscem czasowego zamieszkania. Nie mylę
    się? Jeżeli jednak jestem w błędzie, to prosze o podpowiedź w jaki sposób to
    policzyć.

    BTW. Czy miałem obowiązek poinformować US o nowym miejscu tymczasowego
    zamieszkania za granicą?

    Pozdrowienia
    Grzechoo