  • 1. Data: 2008-01-14 22:51:50
    Temat: Współwłasność i kilometrówka
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy rozliczając kilometrówką samochód, w którym posiadam udział częściowy,
    mogę zaliczać wydatki tylko w części przypadającej na mój udział w
    samochodzie? Moim zdaniem w całości, bo to w końcu ja je poniosłem, a
    samochód jest mój (również mój). Nigdy nie miałem wątpliwości, ale kolega
    mi dzisiaj klarował, że paliwo, które wyjeździłem, to mogę w całości, ale
    już np. OC płaci jedna osoba, a korzystają obydwie - bo druga już kupować
    nie musi! No i takie ziarenko niepewności zakiełkowało, muszę przyznać...
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2008-01-16 12:40:04
    Temat: Re: Współwłasność i kilometrówka
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.01.2008 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał/a:
> [...]
    > nie musi! No i takie ziarenko niepewności zakiełkowało, muszę przyznać...

    Zagiąłem was, czy co? :)

  • 3. Data: 2008-01-16 12:42:09
    Od: "P.H." <l...@s...kreml.zsrr>

    .

    > Zagiąłem was, czy co? :)
    > --

    było już, dlatego pewnie nikt nie pisze
    sporządzasz umowę użyczenia samochodu pomiędzy współwłaścicielami a Tobą i
    możesz zaliczać w całości wydatki

    pzdr
    Piotr

  • 4. Data: 2008-01-16 13:45:10
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.01.2008 P.H. <l...@s...kreml.zsrr> napisał/a:

    > było już, dlatego pewnie nikt nie pisze
    > sporządzasz umowę użyczenia samochodu pomiędzy współwłaścicielami a Tobą i
    > możesz zaliczać w całości wydatki

    Moje pytanie było nieco bardziej skomplikowane.

    P.S. Po co mi umowa użyczenia rzeczy, która jest moją własnością?

  • 5. Data: 2008-01-17 09:39:24
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Wed, 16 Jan 2008 13:45:10 +0000 (UTC) Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> pisze:

> [...]

    Na mój rozumek, wiele zależy od tego, czy drugi (nie Ty) współwłaściciel
    poprzestaje na współposiadaniu czy tez używa pojazd. Bo jak też używa to
    logika (moja) podpowiadałaby mi dzielenie kosztów w jakiejś proporcji (np.
    kto ile przejechał).
    Jeśli tylko Ty używasz, to (zresztą zgodnie z powyższą zasadą) zaliczałbym
    wszystko, a odliczał wg kilometrów jak każą przepisy.

    Pozdrawiam,
    Piotr
    KPiR bez VAT

  • 6. Data: 2008-01-18 20:30:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Jan 2008, Samotnik wrote:

    > Zagiąłem was, czy co? :)

    Najwyrażniej :)
    Postawię pytanie inaczej: czy jak tylko jeden współwłaściciel opłaci
    "opłaty ogólne", czy pozostali otrzymają przychód podatkowy?
    Art.207 KC.

    pzdr, Gotfryd