    From: a...@g...pl (Drewno)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re[3]: Karta Podatkowa a Vat
    Date: 16 Jan 2008 07:58:15 +0100

    GSn> Mi wychodzi niecałe 11 000 zł.
    GSn> Jak Ci wyszło >13 kzł? ;)
    GSn> Oczywiście wiem, ale protestuję: w myśl definicji, obrót to jest kwota
    GSn> brutto. Czyli jeśli podatnik wziął 60 kzł, to z tego mamy ~49 kzł
    GSn> netto i reszta VAT :)
    GSn> Pytanie, czy *może* dać 60 kzł i doliczyć VAT to inna dyskusja, chwilowo
    GSn> wniosków nie pamiętam (było na grupie), wtedy kontrahenci będący VATowcami
    GSn> mogliby (muszą się zgodzić!) zaakceptować f-ry z doliczonym VAT i odliczyć
    GSn> go w terminie otrzymania faktury.
    GSn> Tylko trzeba sprawdzić czy pułapki nie ma.

> [...]

    Powiem tak, miałem podobna sytuację swego czasu, ale może nie aż na
    takich kwotach, w pewnym momencie podliczyłem i wyszło mi że
    przekroczyłem 50k a nie byłem na Vacie.
    W US od nadwyżki (50 - 39 = 11) kazali mi naliczyć Vat (11x0,22) i go zapłacić. A nie
    zawrzeć w
    kwocie przychodu (11/1.22), stąd to wyliczenie.
    Z tego co pamiętam po przekroczeniu progu można zastosować dwa
    warianty, albo dotychczasową cenę uznać za netto i doliczyć Vat albo
    uznać ja za brutto, zawierającą już Vat.