  • 1. Data: 2002-10-10 14:48:41
    Temat: Karta podatkowa --> VAT
    Od: "Ircys" <i...@p...wytnijto.pl>

    Prowadze dzialalnosc gospodarcza (uslugi telekomunikacyjne)
    i jestem na karcie podatkowej.
    Jest to dla mnie bardzo dobra forma rozliczenia. Z Urzedu Skarboweg
    dowiedzialem sie,
    ze VAT-manem zostane jesli laczna wartosc mojej sprzedazy przekroczy
    10.000 euro. Pilnuje zeby tego nie przekroczyc bo VAT-owcem nie chce
    zostac. Na poczatku roku (podobnie zreszta jak w latach ubieglych)
    dostalem pismo PIT 17 - "Decyzja ustalajaca wysokosc podatku dochodowego
    w formie karty podatkowej na rok 2002". Nie bylo by w tym nic dziwnego
    gdyby nie identyczne pismo jakie dostal kolega, ktory prowadzi (tez na karte
    podatkowa) roboty budowlano intalacyjne z dziwnym jak dla mnie zaznaczeniem:
    "Tut. Urzad informuje, ze przy prowadzeniu dzialalnosci w zakresie robot
    budowlanyc dopuszczalne jest - poza swiadczeniami dla ludnosci- wykonywanie
    swiadczen dla innych odbiorcow w rozmiarze nie przekraczajacym kwoty
    48.000 zl przychodu rocznie".
    W mojej Decyzji (pismie) nie ma nic takiego a poza tym pismo jest
    w zasadzie identyczne z moim.
    Pytanie: jak mam rozumiec ten dopisek u kolegi ?
    Czyzby jego limit sprzedazy tajemniczo wzrastal z 10.000 euro do 48.000 tys
    ?
    A moze to chodzi o cos zupelnie innego ?
    Juz zglupialem. Prosze o pomoc - wyjasnienie.

    Jurek S