  • 1. Data: 2002-10-10 10:51:48
    Temat: Re: nie jestem Vat-owcem
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ao3m35$lrk$1@news.tpi.pl...
    > Dziekuje bardzo za wyczerujaca odpowiedz, ale co jezeli nie jestem
    > Vat-owcem?

    Też da się żyć.

    Może napiszesz o co Ci chodzi?

    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-10-10 10:58:01
    Temat: nie jestem Vat-owcem
    Od: "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl>

  • 3. Data: 2002-10-10 11:04:11
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Też da się żyć.
    >
    > Może napiszesz o co Ci chodzi?

    :)))))))))

  • 4. Data: 2002-10-10 11:12:12
    Od: "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl>

    Przepraszam chodzilo mi o wczesniejszego posta na temat darowizny - chce
    zrobic darwizne dla szkoly w postaci komputera- nie jestem VAT-owcem i nie
    wiem jakie dokumenty mam przygotowac i jak to ujac w ksiazce?

  • 5. Data: 2002-10-10 13:09:37
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Przepraszam chodzilo mi o wczesniejszego posta na temat darowizny - chce
    > zrobic darwizne dla szkoly w postaci komputera- nie jestem VAT-owcem i nie
    > wiem jakie dokumenty mam przygotowac i jak to ujac w ksiazce?

    W takim wypadku część dotycząca ewidencji ST oraz zapisów w PKPIR pozostaje
    bez zmian. Zmienia się sposób dokumentowania przekazania darowizny. Dokument
    jest rzeczywiście potrzebny jeżeli planujesz odpisać sobie darowiznę od
    podatku. Z dokumentów powinno wynikac, że darowizna została przekazana oraz,
    że instutucja otrzymująca realizuje cele uprawniające do odliczenia.Skoro to
    jest szkoła to wydaje mi się, że dla każdego kontrolującego będzie
    oczywiste, że darowizna ma służyć celom edukacyjnym więc nie sądzę, żeby
    były potrzebne jakieś szczególne dokumenty. A więc wystarczy jakieś pisemko
    typu: Ja Anna Kowalska dnia .... przekazuję w darowiznie szkole nr ..... w
    ..... komputer z przeznaczeniem na ......., podpis, podpis szkoły z
    adnotacją "otrzymałe(a)m".
    Wartość darowizny do odpisania tak jak wcześniej napisałem z pominięciem
    VATu.

  • 6. Data: 2002-10-11 10:18:09
    Od: "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl>

    Bardzo ci dziekuje za pomoc, duzo sie od ciebie ucze. Sprawa jest o tyle
    skaplikowana, nie posiadam u siebie ewidencji srodkow trwalych, a komuter
    ktory chce podarowac jest u mnie na wyposarzeniu. Co w takim wypadku??
    Rozumiem - najpierw pisemko a potem jak sciagnac go z wyposarzenia? Moze mam
    zrobic ewidencje srodkow trwalych???

  • 7. Data: 2002-10-11 11:15:10
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Bardzo ci dziekuje za pomoc, duzo sie od ciebie ucze. Sprawa jest o tyle
    > skaplikowana, nie posiadam u siebie ewidencji srodkow trwalych, a komuter
    > ktory chce podarowac jest u mnie na wyposarzeniu. Co w takim wypadku??

    W tym temacie wolę się nie wymądrzać, bo mam dosyć mgliste pojęcie.
    Tylko chciałbym zauważyć, że wyposażenie jest spisywane w koszty jednorazowo
    w momencie przyjęcia do użytkowania więc nie widzę możliwości odpisania tego
    w picie 5 jako darowizny.