    From: jakub <j...@u...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kasa fiskalna - start działalności w 2006r
    Date: Sun, 26 Feb 2006 11:53:59 +0100

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie rejestracji sprzedaży przez kasę fiskalną. Właśnie
    chcę rozpocząć działalność gospodarczą.

    Wyczytałem na stronie www.vat.pl (kasy fiskalne) co następuje:

    "...w okresie 1 stycznia - 31 marca 2006r. zwolnione są z obowiązku
    ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy fiskalnej dwie grupy podatników:

    * podatnicy kontynuujący działalność w 2006r., u których w
    poprzedni roku obrót kasowy nie przekroczył 40'000 zł;
    * podatnicy rozpoczynający sprzedaż w I kw. 2006r. do czasu
    przekroczenia u nich obrotu kasowego 20'000 zł. "

    Pytanie, czy rozpoczynając działalność w dniu 31.03.2006, kasę będę
    musiał kupić dopiero wtedy gdy obrót osiągnie 20 tys. zł - niezależnie
    kiedy to nastąpi.

    Czy też data 31.03.2006 jest datą ostateczną, po której muszę
    rejestrować na kasie, nieależnie czy osiągnę obrót 20 tys. zł?

    Może jakieś inne rady, kiedy rozpocząć działalność? Poczekać na jakieś
    nowe rozporządzenie? Chodzi mi o to aby w pierwszym okresie działalności
    nie ponosić kosztów związanych z nabyciem kasy.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.

    Jakub