  • 1. Data: 2003-01-20 12:53:09
    Temat: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Witam,

    jak jest w przypadku cesji pieniedzy gromadzonych w kasie mieszkaniowej na
    rzecz dziecka

    - czy musi ono przeznaczyc pieniadze na takie same cele jakie sa w kasie
    mieszkaniowej?
    - w jakiej formie winna byc zawarta umowa?
    - jaka jest wolna kwota w tym przypadku w podatku od darowizn?
    - czy oszczedzajacy w KM musi zwrocic ulge?
    - czy cesje nalezy zrobic w trakcie czy po okresie oszczedzania?

    z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    --
    JaKi

  • 2. Data: 2003-01-20 14:38:16
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa - cesja
    Od: "MP" <p...@c...onet.pl>

> [...]
    > rzecz dziecka
    >
    > - czy musi ono przeznaczyc pieniadze na takie same cele jakie sa w kasie
    wg najnowszej ustawy podatkowej: NIE
    moze pojechac nawet na wycieczke dookola swiata, a US moze skoczyc...

    > - w jakiej formie winna byc zawarta umowa?
    na pewno pisemnej (tyle wiem)

    > - jaka jest wolna kwota w tym przypadku w podatku od darowizn?
    chyba nie dotyczy
    > - czy oszczedzajacy w KM musi zwrocic ulge?
    NIE

    > - czy cesje nalezy zrobic w trakcie czy po okresie oszczedzania?
    w trakcie

    Pozdrawiam

    p.s. zrodlem mojej wiedzy w tym temacie jest net, moze ktos cos doda?

  • 3. Data: 2003-01-21 15:13:00
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > p.s. zrodlem mojej wiedzy w tym temacie jest net, moze ktos cos doda?

    Jesli dobrze pamietam - niedawno bylo wyjasnienie w Gazecie Prawnej. Sens
    tego wyjasnienia zgadza sie z tym co napisales!
    Kontrakcja US napewno bedzie - ale kto nie ryzykuje ....
    Pamietam z tej publikacji iz autorzy radzili zachowanie pozorow "dzialania
    bez wyrachowania" - czyli po cesji (troszke przed zakonczeniem okresu
    oszczedzania) dziecko wplaca jeszcze kilka rat systematycznego oszczedzania
    i dopiero potem likwiduje (albo skraca okres oszczedzania, albo w czasie
    zgodnym z umowa) rachunek i zabiera pieniazki :-)))
    pozdrawiam! zbisa