    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kasa, wysyłki, allegro
    Date: Wed, 10 May 2006 16:39:52 +0200

    On Wed, 10 May 2006, Grzes wrote:

    > fut. alt.pl.allegro

    Nie złapie - nie mam na serwerze :] (tak, mam "prywatny" pseudoserwer :))

    > Mam pytanie do osób sprzedających poprzez sieć, mających kase fiskalną.

    Nie sprzedaję. Biorę udział w dyskusji bo to jest grupa dyskusyjna ;)

    > np w taki sposób: sprzedany przemiot - 56,5 zł
    > czy muszę to rozdzielać na: sprzedany przedmiot: 50 zł
    > wysyłka: 6,5 zł
    > suma: 56,5 zł

    IMHO nie ma potrzeby. Ba, dyskusyjne jest czy tak wolno - znajdziesz
    kilka dyskusji w archiwum (groups.google.pl -> zaawansowane).

    > Druga sprawa:
    > Myślę o tym czy by nie skorzystać ze zwolnienia, jeśli wpłaty są tylko na
    > rachunek bankowy, a tak jest dotychczas.

    IMO zwolnienie jest PRAWEM podatnika.
    Zakazu "wbijania sprzedaży na kasę" AFAIK nie ma.

    > A i czy mając kasę będę musiał przejść na VAT ? mimo nie przekroczonej
    > kwoty 40 kzł ?

    Powoli...
    Zacząłeś DG w środku roku?
    Wiesz że limit liczy się "proporcjonalnie do okresu SPRZEDAŻY"?
    (nie do okresu "prowadzenia DG", ale "sprzedaży" właśnie!)
    Acz rzeczywiście - limity są rozdzielne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)