  • 1. Data: 2006-03-13 11:26:27
    Temat: Re: Kasy fiskalne - jest projekt rozporządzenia
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <docent@[WytnijTo]> napisal(a):

    > Projekt rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 6 marca 2006r. w sprawie kas
    > rejestrujących:
    >
    > http://www.mf.gov.pl/ w dziale Podatki -> Projekty aktów prawnych
    > lub tu:
    > http://podatki.pl/artykuly/16_226.htm

    A miało być ograniczenie obowiązku stosowania kasy, tymczasem mamy
    rozszerzenie, i to spore! Od września w kasy wpadają, bez względu na obrót,
    firmy:

    1. dostarczające towary z udziałem metali szlachetny - czyli np.
    posrebrzane łyżki
    2. mechanicy samochodowi
    3. wszelkie AGD
    4. sprzedające sprzęt fotograficzny
    5. oprogramowanie

    Ktoś przesadził moim zdaniem.
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-03-13 11:45:02
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrne1am5a.lr.samotnik@samotnik.local...

    > A miało być ograniczenie obowiązku stosowania kasy, tymczasem mamy
    > rozszerzenie, i to spore! Od września w kasy wpadają, bez względu na
    obrót,
    > firmy: ....

    <ciach>

    i z tego co widzę w kasę wpada się nadal po przekroczeniu 20 000 zł (jesli
    działność
    rozpoczęta w 2006 roku). :(
    Na konferencji mówili, że może może po przekroczeniu 40 kzł.....echhhh
    stara
    prawda: "jak mowią, że zrobia to tylko mówią".

    To się wykazało ministerstwo.

    Grzegorz

  • 3. Data: 2006-03-13 14:38:03
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    podsumowujac kto zalozyl w 2005 DG nie przekroczyl 20tys nie musi miec kasy
    ? i obowiazuje go juz limit 40tys ? aby nie wejsc w kase ? w moim wypadku
    chodzi o sklep z torebkami damskimi wiec nie ma tu jakis odgornych nakazow
    posiadania kasy dla tej branży? z gory dzieki za odp. pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-13 15:06:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@...pl> napisal(a):

    > podsumowujac kto zalozyl w 2005 DG nie przekroczyl 20tys nie musi miec kasy
    > ? i obowiazuje go juz limit 40tys ? aby nie wejsc w kase ?

    Myślę, że tak.

    > w moim wypadku
    > chodzi o sklep z torebkami damskimi wiec nie ma tu jakis odgornych nakazow
    > posiadania kasy dla tej branży?

    No, jak mają posrebrzane zapinki to leżysz.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-03-13 18:11:51
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > obrót,
    > firmy:
    >
    > 1. dostarczające towary z udziałem metali szlachetny - czyli np.

    Z tego co widziałam to wysyłkowa sprzedaż ,z wyłączeniem w/w
    zostaje?dobrze gadam?
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-03-13 18:22:24
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@N...alpha.net.pl> napisal(a):

    > Z tego co widziałam to wysyłkowa sprzedaż ,z wyłączeniem w/w
    > zostaje?dobrze gadam?

    Chyba tak. Zawsze w kontekście tego rozporządzenia dodaję "chyba". :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 7. Data: 2006-03-14 06:06:25
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    > stara
    > prawda: "jak mowią, że zrobia to tylko mówią".
    >
    > To się wykazało ministerstwo.

    Normalka.
    Jak rząd obieca że zabierze to zabierze a jak obieca że da to obieca :)

  • 8. Data: 2006-03-14 08:09:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Mar 2006, Jano wrote:

    > Jak rząd obieca że zabierze to zabierze a jak obieca że da to obieca :)

    Najśmieszniejsze (?) jest że rząd w tym układzie niekoniecznie "da".
    KF to ewidentny koszt, powodujący że dóbr na rynku jest globalnie MNIEJ.
    Kasy pojawiają się w miejsce czego innego (co za wydane na nie pieniądze
    ludzie by kupili) a same "produkcyjnego" pożytku nie przynoszą ani wpływów
    z VATu (te wpływy przynoszą inne wydatki, na cele osobiste!).
    Nie jest oczywiste czy budżet zyskuje (wskutek ułatwienia kontroli) czy
    traci (nie tylko wskutek bezpośrednich wydatków na kasy, ale również
    dlatego że część podatników woli się powstrzymać od czynności powodujących
    konieczność ich nabycia).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-03-14 08:53:54
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > traci (nie tylko wskutek bezpośrednich wydatków na kasy, ale również
    > dlatego że część podatników woli się powstrzymać od czynności powodujących

    Masz rację:-(

  • 10. Data: 2006-03-14 11:07:50
    Temat: Kasy fiskalne - jest projekt rozporządzenia
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

[...]