  • 1. Data: 2006-03-13 12:56:03
    Temat: DG we wlasnym mieszkaniu, a rachunki
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Przymierzam sie do zarejestrowania DG. Jako miejsce dzialalnosci mam
    zamiar wprowadzic dom rodzicow, z ktorymi mieszkam. Jak w takim
    przypadku rozliczyc rachunki za energie, itp, ktore sa niejako wspolne,
    ale prowadzona dzialalnosc sie do nich przyczynia. Czy moge podpisac z
    rodzicami jakas umowe o wynajem pomieszczenia, dostarczenie energii? Czy
    fakt, ze tam mieszkam wplywa jakos na sytuacje?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 2. Data: 2006-03-13 20:10:50
    Temat: Re: DG we wlasnym mieszkaniu, a rachunki
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    ja rozliczam proporcjonalnie t.zn.
    całość kwoty dzielę przez ilość metrów mieszkania i mnożę przez ilość metrów
    najmniejszego pokoju (w domysle ten pokój to biuro)
    W Twoim przypadku - prawdopodbnie rachunki są na inne nazwisko i chyba
    trzeba podpisać jakąs umowę albo przerejestrowac się u dostawców mediów (nie
    robia problemów)

  • 3. Data: 2006-03-14 06:59:08
    Od: p...@o...org.inv

    BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> skribis:

> [...]
    >rodzicami jakas umowe o wynajem pomieszczenia, dostarczenie energii? Czy
    >fakt, ze tam mieszkam wplywa jakos na sytuacje?

    Moze to ci pomoze: na podatki.pl jest artykul Działalność we własnym domu
    i koszty uzyskania przychodów http://podatki.pl/artykuly/18_74.htm

    chociaz nie wiem jak to jest jak rachunki sa na rodzicow... ktos wie?