  • 1. Data: 2002-03-22 12:37:26
    Temat: Kawiarenka internetowa 22% a nie 7%???
    Od: "Samena" <s...@w...pl>

    Cześć
    Właśnie otrzymałam z Urzedu Statystycznego pismo, w którym sklasyfikowali
    usługi kawiarenki internetowej jako "Usługi udostępniania sprzętu do
    przetwarzania danych lub sieci komputerowych" KWiU 72.30.21. Do tej pory
    sprzedawaliśmy dostęp do internetu ze stawką 7%. Natomiast ten numer KWiU ma
    stawkę 22%. Czy US prawidłowo sklasyfikował tę usługę?
    Czy "usługi dostępu do sieci internet świadczone na rzecz innych
    usługobiorców niż wymienieni w zał 2 poz. 31" wymienione w zał. nr 3 -
    stawka 7% nie obejmują usług kawiarenki internetowej???
    Bardzo proszę kogoś lotnego w tych sprawach o wyjaśnienie.
    Bardzo dziękuję.

    Samena
    s...@w...pl

  • 2. Data: 2002-03-25 12:00:21
    Temat: Re: Kawiarenka internetowa 22% a nie 7%???
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Samena" <s...@w...pl> wrote in message news:3c9b35a5@news.vogel.pl...
> [...]
    > stawka 7% nie obejmują usług kawiarenki internetowej???
    > Bardzo proszę kogoś lotnego w tych sprawach o wyjaśnienie.

    tak po namysle, to sadze ze U Stat. ma racje.
    Przeciez udostapnia sie SPRZET... i lacze...

    No chyba ze zmieni Pani zakres dzialalnosci i bedzie udostepniac polaczenie.

    Jedna firma wygrala z US sprawe o stawke VAT na czasopismo z dolaczonym CD.
    na CD jest 22% na czasopismo 7 - razem 7.
    US chcial 22 a potem dziennikarze napisali...

    malo jest inwestycji bardziej oplacalnych niz nieslusznie zaplacony podatek,
    o ike ma sie dosc srodkow by doczekac do jego zwrotu...

    Ale to tylko moje zdanie.

  • 3. Data: 2002-03-25 14:35:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Jedna firma wygrala z US sprawe o stawke VAT na czasopismo z dolaczonym CD.
    >+ na CD jest 22% na czasopismo 7 - razem 7.

    W kwestii formalnej:
    - na czasopismo wydawane na CD -> 7% (było i jest)

    >+ US chcial 22 a potem dziennikarze napisali...

    W kwestii formalnej: nie dziennikarze, a rzeczniczka CHIPa
    (powiedziała) :)

    >+ malo jest inwestycji bardziej oplacalnych niz nieslusznie zaplacony podatek,
    >+ o ike ma sie dosc srodkow by doczekac do jego zwrotu...

    "...a my mamy wsparcie w dużej zachodniej firmie macierzystej"
    (niemiecki CHIP).

    A póżniej został wprowadzony zapis zabraniający sprzedaży
    wiązanej :] dwu czasopism w jednym i VAT "za CD" podskoczył.
    Jeśli prowadzi się sprzedaż wiązaną to co najwyżej jeden
    składnik może mieć 7%. Tak jak chciał US. Można zdaje się
    dać 7% na CD i 22% na część papierową :], uzasadniając że na
    CD jest ważniejsza część a na papierze głównie reklamy (co jest
    miejscami prawdą :>)
    Prawdę mówiąc nie wiem jak jest dziś... ! Trzeba popatrzeć
    na ceny czasopism. Może znów się coś w zeszłym roku zmieniło,
    bo ilość CD-ROMów (załączanych do pism) miejscami wzrosła
    z powrotem z 1. do 2. (a po "przycięciu" przepisem spadła z 2..3
    do jednego)

    >+ Ale to tylko moje zdanie.

    Moje też.
    To że CHIPowi zwróciliśmy (jako podatnicy) niesłuszne
    podatki to zrozumiałe. To ze musiliśmy zwrócić odsetki
    za czyjś genialny pomysł - już mniej[1]. A to że zapłaciliśmy
    za nagrody dla pomysłodawcy (których to nagród nie musiał
    zwracać) - zupełnie... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] przecież to MY zapłaciliśmy za odsetki od ćwierć czy pół
    miliona złotych ! Zrozumiałe, tylko trudniej przełknąć :>

  • 4. Data: 2002-03-27 10:34:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl> wrote in message
    tanpol.com.pl...
    > On Mon, 25 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    > [...]
    CD.

    > W kwestii formalnej:
    > - na czasopismo wydawane na CD -> 7% (było i jest)

    Bylo, ale czy jest?
    Jesli dobrze pamietam to od 2001 jest stawka 7% na wydawnictwa DRUKOWANE.

    > W kwestii formalnej: nie dziennikarze, a rzeczniczka CHIPa
    > (powiedziała) :)

    No dobrze.

> [...]
    > dać 7% na CD i 22% na część papierową :], uzasadniając że na
    > CD jest ważniejsza część a na papierze głównie reklamy (co jest

    Panie godfrydzie...

    JA SPRZEDAJA prase i WIEM co jest na fakturach zakupu.

    Czasopisma takie jak CHIP, ENTER CD-Action itd itp
    wszystko jest ze stawka 7%

    Jedynie encyklopedie multimedialne itp sa z watem 22%

    Boguslaw