    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kawiarenka internetowa 22% a nie 7%???
    Date: Mon, 25 Mar 2002 15:35:48 +0100

    On Mon, 25 Mar 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Jedna firma wygrala z US sprawe o stawke VAT na czasopismo z dolaczonym CD.
    >+ na CD jest 22% na czasopismo 7 - razem 7.

    W kwestii formalnej:
    - na czasopismo wydawane na CD -> 7% (było i jest)

    >+ US chcial 22 a potem dziennikarze napisali...

    W kwestii formalnej: nie dziennikarze, a rzeczniczka CHIPa
    (powiedziała) :)

    >+ malo jest inwestycji bardziej oplacalnych niz nieslusznie zaplacony podatek,
    >+ o ike ma sie dosc srodkow by doczekac do jego zwrotu...

    "...a my mamy wsparcie w dużej zachodniej firmie macierzystej"
    (niemiecki CHIP).

    A póżniej został wprowadzony zapis zabraniający sprzedaży
    wiązanej :] dwu czasopism w jednym i VAT "za CD" podskoczył.
    Jeśli prowadzi się sprzedaż wiązaną to co najwyżej jeden
    składnik może mieć 7%. Tak jak chciał US. Można zdaje się
    dać 7% na CD i 22% na część papierową :], uzasadniając że na
    CD jest ważniejsza część a na papierze głównie reklamy (co jest
    miejscami prawdą :>)
    Prawdę mówiąc nie wiem jak jest dziś... ! Trzeba popatrzeć
    na ceny czasopism. Może znów się coś w zeszłym roku zmieniło,
    bo ilość CD-ROMów (załączanych do pism) miejscami wzrosła
    z powrotem z 1. do 2. (a po "przycięciu" przepisem spadła z 2..3
    do jednego)

    >+ Ale to tylko moje zdanie.

    Moje też.
    To że CHIPowi zwróciliśmy (jako podatnicy) niesłuszne
    podatki to zrozumiałe. To ze musiliśmy zwrócić odsetki
    za czyjś genialny pomysł - już mniej[1]. A to że zapłaciliśmy
    za nagrody dla pomysłodawcy (których to nagród nie musiał
    zwracać) - zupełnie... :(

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] przecież to MY zapłaciliśmy za odsetki od ćwierć czy pół
    miliona złotych ! Zrozumiałe, tylko trudniej przełknąć :>