  • 1. Data: 2009-01-21 21:08:42
    Temat: Kilka prostych pytań
    Od: "pepe" <p...@...pl>

    Witam,
    mam kilka prostych pytań dotyczących DG.

    1. Czy od nowego roku (2009) będą obowiązywały dwie stawki podatku 19 i 32%?
    2. Czy osoby prowadzące wcześniej działalność gosp. (przed 2009)
    automatycznie są podłączane pod nowe stawki (rozliczający się na zasadach
    ogólnych)? (chyba głupie pytanie ;))
    3. Jaką część składek z ubezp. zdrowotnego można odliczyć? Czy jest to 7,75%
    z podstawy?
    4. Gdzie można znaleźć aktualne przepisy tyczące się posiadania kas
    fiskalnych?

    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2009-01-21 22:02:11
    Temat: Re: Kilka prostych pyta
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-01-2009 o 22:08:42 pepe <p...@...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > mam kilka prostych pytan dotycz?cych DG.
    >
    > 1. Czy od nowego roku (2009) bed? obowi?zywa?y dwie stawki podatku 19 i 32%?

    Jeśli piszesz o progresywnym PIT to 18% i 32%

    > 2. Czy osoby prowadz?ce wcze?niej dzia?alno?ae gosp. (przed 2009)
    > automatycznie s? pod??czane pod nowe stawki (rozliczaj?cy sie na zasadach
    > ogólnych)? (chyba g?upie pytanie ;))

    Jeszcze nikogo nie było u mnie ze skarbówki, ale
    monter kablowkę już podłączył ;-)

    > 3. Jak? cze?ae sk?adek z ubezp. zdrowotnego mo?na odliczyae? Czy jest to 7,75%
    > z podstawy?

    tak

    > 4. Gdzie mo?na znale 1/4 ae aktualne przepisy tycz?ce sie posiadania kas
    > fiskalnych?

    W rozporządzeniu ministra finansów ;-)
    wpisz w googla to wyskoczy 100 pozycji, najświeższe jest chyba z grudnia 2008

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-21 22:21:47
    Temat: Re: Kilka prostych pytań
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, pepe wrote:

    > Witam,
    > mam kilka prostych pytań dotyczących DG.
    >
    > 1. Czy od nowego roku (2009) będą obowiązywały dwie stawki podatku 19 i 32%?

    Nie. 18% i 32% "skala" oraz 19% "liniowo".

    > 4. Gdzie można znaleźć aktualne przepisy tyczące się posiadania kas
    > fiskalnych?

    Obok leży drugie - "o zasadach stosowania" czy jakoś tak, ale tamto jest
    relatywnie starsze (tylko nowelizowane) i zajmuje się innym aspektem,
    acz skoro pytasz - to dotyczy.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-21 22:22:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, pepe wrote:

    Wrrrr.!!!
    Podałem link do starego rozporządzenia - obejrzyj, obok jest nowe!
    (oprócz *innego*, drugiego, o którym pisałem)

    pzdr, Gotfryd