  • 1. Data: 2009-01-21 17:02:25
    Temat: Odliczenie vat-u
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    Witam
    Prowadze skup-sprzedaz samochodów.
    Jestem platnikiem VAT-U. Wystawiam faktury VAT-MARZA.

    Czy dobrze rozumiem?
    Kupuje czesc do samochodu powiedzmy za 122 zl z vat czyli moge w
    przyblizeniu odliczyc sobie 22 zl vat-u tak?

    Pozdrawiam i dziekuje

  • 2. Data: 2009-01-21 22:17:15
    Temat: Re: Odliczenie vat-u
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, xx wrote:

> [...]
    >
    > Czy dobrze rozumiem?
    > Kupuje czesc do samochodu powiedzmy za 122 zl z vat czyli moge
    > w przyblizeniu odliczyc sobie 22 zl vat-u tak?

    Zdaje mi się, że niedawno była dyskusja o VAT-marża i mi wychodziło
    co innego :)
    Czyli tak, że kwota sprzedaży VAT-marża jest (mimo, że zawiera "składową"
    opodatkowaną, na szczególnych zasadach) traktowana *jak* sprzedaż
    zwolniona!
    A to wiesz co by znaczyło.
    Zechce ktoś skrytykować?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-01-22 07:53:11
    Od: "xx" <i...@g...pl>

    Niestety byłem i dowiadywałem się i przysługuje mi odliczenie vat-u od
    częsci i innych rzeczy związanych z przygotowaniem auta do sprzedaży.

  • 4. Data: 2009-01-22 08:04:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 08:53:11 xx <i...@g...pl> napisał(a):

    > Niestety by?em i dowiadywa?em sie i przys?uguje mi odliczenie vat-u od
    > czesci i innych rzeczy zwi?zanych z przygotowaniem auta do sprzeda?y.

    No to zrób cancel pytania na grupie, po co śmiecić skoro
    niestety byłeś i dowiadywałeś się itd

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-22 08:45:18
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Czyli tak, że kwota sprzedaży VAT-marża jest (mimo, że zawiera "składową"
    > opodatkowaną, na szczególnych zasadach) traktowana *jak* sprzedaż

    Nie jest. Kiedyś było wpierw zaniechanie (jak jeszcze nie nazywało się
    to VAT marża) poboru podatku od tej części, później było <chyba>
    zwolnienie właśnie, ale pewności nie mam.
    A teraz jest szczególny sposób ustalania podstawy opodatkowania.Ale nie
    oznacza to, że jest to w części zwolnione a w części opodatkowane.

  • 6. Data: 2009-01-22 22:57:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2009, gonia wrote:

> [...]
    > A teraz jest szczególny sposób ustalania podstawy opodatkowania.Ale nie
    > oznacza to, że jest to w części zwolnione a w części opodatkowane.

    A gdzie coś takiego napisałem?
    Albo inaczej: jak z tekstu: "jest traktowane *jak* sprzedaż zwolniona"
    wyszło Ci, że piszę jakoby było traktowane jako sprzedaż "wiązana"?

    Osobna sprawa, to kłopot z ustaleniem jasnego zapisu dopuszczającego
    odliczenie dla zakupów "remontowych".
    Trzeba przyznać, że byłoby to logiczne, a wyłączenie z art.120.19
    *nie* ma dotyczyć "zakupów pomocniczych" (literalnie nie dotyczy).

    Inaczej mówiąc, jeśli pisząc z głowy czyli z niczego rąbnąłem się
    w zaklasyfikowaniu przychodu (jako zwolnionego zamiast opodatkowanego),
    to nadal nie widzę skąd pomysł o "w części zwolnione a w części
    opodatkowane")?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-01-22 23:02:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2009, xx wrote:

    > Niestety byłem

    Dlaczego "niestety"?

    > i dowiadywałem się i przysługuje mi odliczenie vat-u od
    > częsci i innych rzeczy związanych z przygotowaniem auta do sprzedaży.

    OK, pochwal się jeszcze do kompletu podstawą prawną :), a raczej
    czym uzasadnili że wolno.
    Bo czytam te artykuły powiązane z art.120 i rzeczywiscie nie
    mogę znaleźć "wyłączenia" (od zaliczenia do opodatkowanych),
    a zastrzeżenie w art.86.1 ze wskazaniem na art.120.19 *literalnie*
    rzeczywiście nie odnosi się do "wydatków ubocznych" (a jedynie
    samego zakupu towaru używanego).
    Ale wniosek wygląda tak dobrze, że aż podejrzanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-23 08:16:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-01-2009 o 00:02:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Dlaczego "niestety"?

    > OK, pochwal się jeszcze do kompletu podstawą prawną :), a raczej
    > czym uzasadnili że wolno.

    I jeszcze: "KTO" ? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-23 10:30:43
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > A gdzie coś takiego napisałem?
    > Albo inaczej: jak z tekstu: "jest traktowane *jak* sprzedaż zwolniona"
    > wyszło Ci, że piszę jakoby było traktowane jako sprzedaż "wiązana"?

    wiązana to troche co innego chyba?

> [...]
    > Trzeba przyznać, że byłoby to logiczne, a wyłączenie z art.120.19
    > *nie* ma dotyczyć "zakupów pomocniczych" (literalnie nie dotyczy).

    Ten przepis stanowi, że jeżeli przedajesz marżą, to nie masz prawa do
    obniżenia naliczonego z zakupu tych towarów. I jest to jasne, albo
    ogólne- i odliczasz VAT od wszystkiego, albo marża;-)

> [...]
    > w zaklasyfikowaniu przychodu (jako zwolnionego zamiast opodatkowanego),
    > to nadal nie widzę skąd pomysł o "w części zwolnione a w części

    a to proszę o wybaczenie;> założyłam, że będziesz bardziej przyjazny niż
    nasz ustawodawca, i chociaż zaliczysz to tak, ja za starej ustawy;> a
    więc częsciowo:>

    Nie wpadłam na to, że chciałeś tych od marży całkowicie pozbawić prawa
    do odlicznia podatku:D

  • 10. Data: 2009-01-23 11:41:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2009, gonia wrote:

    > wiązana to troche co innego chyba?

    No dobra, niech bedzie "w części opodatkowana a w części zwolniona".

    > Ten przepis stanowi, że jeżeli przedajesz marżą, to nie masz prawa do
    > obniżenia naliczonego z zakupu tych towarów. I jest to jasne, albo ogólne- i
    > odliczasz VAT od wszystkiego, albo marża;-)

    Jak chodzi o same towary, to się zgadza - jest jasne wyłączenie.
    Teraz pytanie pierwotne: co z zakupami "remontowymi" dla tych
    towarów?
    *Literalnie* wyłączone nie są.
    Sprzedaż jest (jednak) opodatkowana.

    Jaką masz własną opinię na odliczenie od części do remontu? :)

    > Nie wpadłam na to, że chciałeś tych od marży całkowicie pozbawić prawa do
    > odlicznia podatku:D

    E tam, zaraz, ja chciałem. Założyłem że ustawodawca chce ;)

    pzdr, Gotfryd