  • 1. Data: 2007-10-30 18:35:14
    Temat: Kilka pytań DG
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Witam,
    mam kilka pytań dotyczących DG.

    1. Osoba fizyczna prowadząca działalnośc gospodarczą kupuje przykładowo
    komputer na firmę. Ta sama osoba, kupuje komputer na siebie jako osobę
    prywatną i używa komputera w swojej firmie. Jaka jest różnica między tymi
    zakupami? (pomijając to, że można wrzucić w koszta i odliczyć VAT, choć
    nie zawsze).

    2. Czy w KPiR Lp. od każego miesiąca liczymy od 1. czy też zachowujemy
    ciągłość przez cały czas? Takie samo pytanie co do Ewidencji VAT
    sprzedaży/nabycia.

    3. Jak wygląda rozliczenie w Listopadzie i owo płacenie podwójnego
    podatku. Czy VAT również płacimy podwójnie?

    4. Jaki formularz końcoworoczny
    do regulacji jest potrzebny i do kiedy należy go złożyć?

    No to tyle :)

  • 2. Data: 2007-10-30 19:03:21
    Temat: Re: Kilka pytań DG
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 30-10-2007 o 19:35:14 mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał:

> [...]
    > prywatną i używa komputera w swojej firmie. Jaka jest różnica między tymi
    > zakupami? (pomijając to, że można wrzucić w koszta i odliczyć VAT, choć

    prywatnie ma się większe prawa konsumenckie

    > 2. Czy w KPiR Lp. od każego miesiąca liczymy od 1. czy też zachowujemy
    > ciągłość przez cały czas? Takie samo pytanie co do Ewidencji VAT
    > sprzedaży/nabycia.

    ciągłość

    > 3. Jak wygląda rozliczenie w Listopadzie i owo płacenie podwójnego
    > podatku. Czy VAT również płacimy podwójnie?

    nie.
    podwójną płacisz tylko zaliczkę na podatek dochodowy.
    to co nadpłacisz US zwróci ci gdy złozysz pit roczny
    (czyli za pół roku najwcześniej i w tym cały problem).

    > 4. Jaki formularz końcoworoczny
    > do regulacji jest potrzebny i do kiedy należy go złożyć?

    zależy na jakich zasadach się rozliczasz.
    jeśli na ogólnych z podatkiem progresywnym to PIT36

    Piotr

  • 3. Data: 2007-10-30 19:20:38
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Oct 2007 20:03:21 +0100, PiotrB. napisał(a):

    > ciągłość

    Gwoli uzupełnienia, to w ewidencji VAT ciągłości numeracji rocznej raczej
    nie trzeba zachowywać.
    U mnie numerują się zawsze, co miesięcznie od 1.

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 4. Data: 2007-10-30 20:04:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Oct 2007, PiotrB. wrote:

    > prywatnie ma się większe prawa konsumenckie

    ...i w razie sprzedaży po ponad pół roku używania nie ma przychodu
    do opodatkowania (acz na DG to NIE JEST niekorzystne, bo najpierw
    był koszt, ale dla porządku dopisuję).

    pzdr, Gotfryd