    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kilka pytań "dewizowych"
    Date: Thu, 30 Jul 2009 15:45:44 +0200

    Dotarłem do sprawozdań do NBP w związku z kontem w PayPal,
    a zaraz potem do pozwoleń dewizowych. Wykluły mi się dwie niewiadome:

    - czy każde saldo na koncie paypal jest osobnym kontem dla NBP?
    (na formularzu jNBP jest symbol waluty, więc nie da się podać
    dwóch sald na jednym papierku)

    - czy dla usług niematerialnych z art. 27.3/4 uptu, wykonywanych
    dla firm z UE/z poza UE, muszę mieć jakies pozwolenie dewizowe?
    Przeglądałem art.9 prawa dewizowego i rozporządzenie o ogólnych pozwoleniach
    dewizowych ale nie jestem w stanie stwierdzić że na 100% nie potrzebuję
    zezwolenia indywidualnego, bo chwilowo nie mam czasu przedzierać się
    przez słowniczki pojęć, listy krajów BIT itd.

    W moim przypadku najbardziej złożona transakcja to wykonanie usługi dla klienta
    np w UK, USA (albo jakimś kraju nie-BIT), klient płaci USD/EUR do serwisu
    pośredniczącego,
    w którym mam konto rozliczeniowe "emailowe" (ale nie jest to bank), serwis ten
    sobie potrąca prowizję, to co zostanie wypłacam do PayPala, z paypala do banku w
    PL,
    na konto walutowe lub złotówkowe.

    --
    Pozdrawiam,