  • 1. Data: 2009-07-30 13:45:44
    Temat: Kilka pytań "dewizowych"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dotarłem do sprawozdań do NBP w związku z kontem w PayPal,
    a zaraz potem do pozwoleń dewizowych. Wykluły mi się dwie niewiadome:

    - czy każde saldo na koncie paypal jest osobnym kontem dla NBP?
    (na formularzu jNBP jest symbol waluty, więc nie da się podać
    dwóch sald na jednym papierku)

    - czy dla usług niematerialnych z art. 27.3/4 uptu, wykonywanych
    dla firm z UE/z poza UE, muszę mieć jakies pozwolenie dewizowe?
    Przeglądałem art.9 prawa dewizowego i rozporządzenie o ogólnych pozwoleniach
    dewizowych ale nie jestem w stanie stwierdzić że na 100% nie potrzebuję
    zezwolenia indywidualnego, bo chwilowo nie mam czasu przedzierać się
    przez słowniczki pojęć, listy krajów BIT itd.

    W moim przypadku najbardziej złożona transakcja to wykonanie usługi dla klienta
    np w UK, USA (albo jakimś kraju nie-BIT), klient płaci USD/EUR do serwisu
    pośredniczącego,
    w którym mam konto rozliczeniowe "emailowe" (ale nie jest to bank), serwis ten
    sobie potrąca prowizję, to co zostanie wypłacam do PayPala, z paypala do banku w
    PL,
    na konto walutowe lub złotówkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-08-07 10:34:49
    Temat: Re: Kilka pytań "dewizowych"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-07-2009 o 15:45:44 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Dotarłem do sprawozdań do NBP w związku z kontem w PayPal,

    ... i się trochę z nimi spóźniłem.

    Przydałby się zatem czynny żal, mam jednak dylemat do kogo go zaadresować.
    W KKS stoi jak byk:

    Art. 16. § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe
    sprawca,
    który po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ powołany do ścigania,
    ujawniając istotne okoliczności tego czynu, w szczególności osoby współdziałające w
    jego popełnieniu.

    - czyli czynny żal powinien pójść np. do mojego US-u a nie do NBP?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek