  • 1. Data: 2002-07-01 09:25:39
    Temat: Kilometrowka
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    Rozliczalem auto kilometrówką. Teraz sprzedałem go i chwilowo nie mam auta.
    Czy i jak mogę rozliczyć koszty podróży jeśli pożyczę auto np. od rodziny
    (KPiR, VAT)?

  • 2. Data: 2002-07-01 17:19:41
    Temat: Re: Kilometrowka
    Od: "bart" <b...@o...pl>

    Najlepiej spisać umowę użyczenia samochodu między Tobą i np. rodziną... i
    rozliczasz jak wcześniej... Acha zwróć uwagę na poj. silnika..., żeby była
    większa od 900cm... ;-)
    bart

  • 3. Data: 2002-07-01 23:42:26
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "bart" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Najlepiej spisać umowę użyczenia samochodu między Tob? i np. rodzin?...
    > rozliczasz jak wcze?niej... Acha zwróć uwagę na poj. silnika..., żeby
    była
    > większa od 900cm... ;-)
    > bart

    I nie zapomnij o ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Art. 11.
    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9, art.
    19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w
    roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych
    świadczeń w naturze i innych _nieodpłatnych świadczeń._
    2. Wartość pieniężną świadczeń ...
    na podstawie cen rynkowych stosowanych przy świadczeniu usług lub
    udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z
    uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i
    miejsca udostępnienia.

    pozdrawiam
    Ryszard G.