  • 1. Data: 2002-07-01 08:23:44
    Temat: Czy można nie płacić ZUS-u
    Od: Rafał Smolarek <r...@w...pl>

    Mam pytanie, czy można nie płacić w jakieś prywatnej firmie
    ubespieczeniowej i nie płacić ZUS'u. Ostatnio usłyszałem że ktoś tak
    robi i ciekawi jestem jakie są tego podstawy prawne.

    Z gury dziękuję za odpowiedź
    Rafał Smolarek

  • 2. Data: 2002-07-01 10:48:59
    Temat: Re: Czy można nie płacić ZUS-u
    Od: Rafał Smolarek <r...@w...pl>

    Rafał Smolarek wrote:
> [...]
    > ubespieczeniowej i nie płacić ZUS'u. Ostatnio usłyszałem że ktoś tak
    > robi i ciekawi jestem jakie są tego podstawy prawne.

    Przepraszam za błędy
    Mam pytanie, czy można ubezpieczenie płacić w jakieś prywatnej firmie
    ubezpieczeniowej i nie płacić ZUS'u. Ostatnio usłyszałem że ktoś tak
    robi i ciekawy jestem jakie są do tego podstawy prawne.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Rafał Smolarek

  • 3. Data: 2002-07-01 11:06:19
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Smolarek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości:
    [...]
> [...]
    > ubezpieczeniowej i nie płacić ZUS'u. Ostatnio usłyszałem że ktoś tak
    > robi i ciekawy jestem jakie są do tego podstawy prawne.

    Najprawdopodobniej tylko słyszałeś i nie ma to nic wspólnego z
    rzeczywistością. Składki na ZUS są obowiązkowe i nie da się ich uniknąć.
    Składki na ZUS są legalnym haraczem w tym kraju i jak do tej pory nie ma
    perspektyw by coś się zmieniło. Kwestia dobrowolnego ubezpieczenia w
    prywatnej ubezpieczalni była by błogosławieństwem dla wszystkich
    przedsiębiorców zarówno w kwestii ubezpieczenia zdrowotnego jak i
    emerytalnego. I gdzie my tu ma my kapitalizm i wolnośc gospodarczą ?
    Jak znajdziesz sposób by nie płacić ZUS'u to dostaniesz nagrodę Nobla
    zasponsorowaną przez rzeszę milonów przedsiebiorców tego kraju - ot taki
    gest wyzwolonych z pańszczyzny :)

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-07-02 06:35:25
    Od: Rafał Smolarek <r...@w...pl>

    Serwiz wrote:
> [...]
    > Jak znajdziesz sposób by nie płacić ZUS'u to dostaniesz nagrodę Nobla
    > zasponsorowaną przez rzeszę milonów przedsiebiorców tego kraju - ot taki

    :)) Tak też myślałem, miałem tylko nadzieję że się mylę, dzięki za
    informację.
    Rafał Smolarek