  • 1. Data: 2002-07-01 08:34:11
    Temat: Odsetki od zwrotu podatku - PILNE !!!
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    mam ogromna prosbe - zaczalem walke z urzedem skarbowym o zwrot podatku -
    troche szczegolow:

    28 czerwca minely 3 miesiace od zlozenia PIT'a - czyli zgodnie z ustawa -
    termin zwrotu - niestety kaska nie wplynela na konto ;-((
    dzisiaj - telefon do US - i co sie okazalo - kase przelali na konto 16 maja
    (!!!) - po kilku dniach dostali zwrot z banku (jakos pokretnie opisany) - i
    oczywiscie przez ponad miesiac nie raczyli sie z nami skontaktowac, ze cos
    jest nie tak z kontem (inne przelewy trafialy na konto bez problemu)
    telefonicznie ustalilismy, ze numer rachunku byl ok - czyli w banku cos sie
    im pochrzanilo

    moze kwota nie byla najwieksza - ale jak obliczylem odsetki - gdyby kasa
    lezala do dzisiaj na koncie - po byloby tego jakos z 50 zlotych ;-))

    no i dochodzimy do sedna sprawy - czy mozna zadac z banku tych odsetek ? -
    czy prosic US jeszcze raz o przelanie kasy ?? (czy lepiej odebrac u nich w
    kasie gotowke - i do banku wyslac ksero odbioru, zeby widzieli kiedy
    pieniazki zostaly odebrane)

    czy mozna np. zazadac od US odsetek za te 1.5 miesiaca (czy tylko za okres
    od dzisiaj do dnia wyplaty ???) - w sumie to mieli 3 miesiace na
    rozliczenie - wiec niby dopiero teraz sie spozniaja

    pozdrawiam,
    _Taunus_

  • 2. Data: 2002-07-01 08:41:52
    Temat: Suplement
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    wlasnie dowiedzialem sie z banku, ze to NBP (US zwraca sie do NBP z prosba o
    przelanie kasy na konkretne konto - a NBP przelewa owszem - tyle, ze nie
    bardzo wiadomo gdzie ;-(( - podobno to nie jest pierwszy taki przypadek) cos
    chrzani i zwraca do US informacje o blednym numerze konta - to w takim
    ukladzie kto powinien zaplacic te nieszczesne odsetki ?? - kogo scigac w NBP
    ???

  • 3. Data: 2002-07-01 10:51:53
    Temat: Re: Suplement
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    Zgodnie z tym co napisano kilkanaście postów niżej wg ordynacji podatkowej
    US ma trzy miesiące na zwrot nadpłaty z rozliczenia rocznego. Jeżeli nie
    dotrzyma terminu to naliczane powinny być odsetki za zwłokę od dnia złożenia
    rozliczenia do dnia zapłaty. IMHO jeżeli w US zgłosiłeś konto prawidłowe, to
    nie powinno Cię interesować co się działo pomiędzy US NBP i Twoim bankiem.
    US nie wywiązał się z obowiązku i tyle a bank zostaw w spokoju. Powtarzam -
    pod warunkiem, że prawidłowo zgłosiłeś konto bankowe w US, a więc nie było
    twojej winy w tym, że przelew z US nie trafił tam gdzie powinien! Co do tego
    czy przelew czy w kasie, to zależy od Ciebie. W każdym razie banku
    informować nie masz obowiązku (co ich to obchodzi?).
    BTW czy przypadkiem nie masz konta w PKO BP?
    Zdarza się często, że przelewy do tego banku nie przechodzą prawidłowo (te
    realizowane elektronicznie) odkąd wprowadzono w nim (chyba jedynym w całym
    kraju) tzw. numery przejściowe kont tzn. zrezygnowano ze starego formatu
    numeracji rachunków i nadano format IBAN ale bodajże tylko 18-cyfrowy
    podczas, gdy pełny IBAN ma zdaje się 26 cyfr

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 4. Data: 2002-07-01 11:10:18
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "DarekS" <n...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    złożenia
    > rozliczenia do dnia zapłaty. IMHO jeżeli w US zgłosiłeś konto prawidłowe,

    no wlasnie - czy na pewno od dnia zlozenia PIT'a - czy tylko od dnia kiedy
    uplynelo 3 miesiace ??

    > BTW czy przypadkiem nie masz konta w PKO BP?

    bingo ;-))

    pozdrawiam,
    _Taunus_

    PS: w pierwszej chwili myslalem, ze to BP odeslalo kase z kwitkiem - i
    dlatego do nich dzwonilem - ale dowiedzialem sie, ze to NBP cos chrzani -
    dlatego tak jak pisalem - do BP nic nie mam - bo to nie ich wina

  • 5. Data: 2002-07-01 11:35:03
    Temat: Dzieki
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    juz znalazlem odpowiednie artykuly - musza zwracac od dnia zlozenia zeznania
    ;-)

    pozdrawiam,
    _Taunus_

  • 6. Data: 2002-07-01 12:14:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Jul 2002, _Taunus_ wrote:

    >+ wlasnie dowiedzialem sie z banku, ze to NBP

    Co takiego ?? -:O
    (sądzę że chciałeś napisać PKO BP :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-07-01 12:44:57
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    Dobrze napisał - przecież wszystkie US są obsługiwane przez NBP :-)

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 8. Data: 2002-07-01 12:47:54
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    "DarekS" <n...@a...com.pl> wrote in message

    > Dobrze napisał - przecież wszystkie US są obsługiwane przez NBP :-)

    A fakt, że winny jest skrócony IBAN stosowany w PKO BP (_Taunus_ przyznał
    się do posiadania tam konta)

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 9. Data: 2002-07-01 13:04:14
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    > A fakt, że winny jest skrócony IBAN stosowany w PKO BP (_Taunus_ przyznał
    > się do posiadania tam konta)

    he he - tak przyznaje sie do winy ;-))) - mam konto w BP ;-)))

    pozdrawiam,
    _Taunus_

    PS: fajnie to zabrzmialo - "przyznal sie do posiadania" ;-))