  • 1. Data: 2002-03-12 10:56:39
    Temat: Kilometrówka a koszty faktyczne [2 - ?]
    Od: "Jędruś" <j...@p...com>

    [Przepraszam, jeśli ktoś widzi ten post dwa razy, mój Outlook zaraportował
    jego usunięcie z serwera, więc wysyłam jeszcze raz.]

    Dzień dobry. Znalazłem na grupie kilka wątków dotyczących wykorzystywania w
    działalności firmy samochodu, ale szukam odpowiedzi na pytanie podstawowe.

    W ramach prowadzonej działalnosci wykonuję usługi dla kontrahenta odległego
    o 300 km. Koszty dojazdów wyliczone jako liczba kilometrów razy stawka
    przewyższają sumę kwot za paliwo. Którą kwotę mogę w takim razie zaliczyć do
    kosztów działalności? Znajoma księgowa twierdzi, że wobec ostatnich zmian
    ustawy o transporcie (?) wpisuję kilometrówkę. Zaś Urząd Skarbowy w Bytomiu
    twierdzi krótko: "mniejszą z kwot". Jeśli prawdziwa jest odpowiedź
    skarbówki, to czy mogę różnicę odzyskać jakoś za miesiąc lub dwa, kiedy do
    kosztów eksploatacji dojdzie np. opłata za przegląd wozu czy drobny remont?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Jędrek