  • 1. Data: 2002-03-12 10:49:47
    Temat: Kilometrówka a koszty faktyczne
    Od: "Jędruś" <j...@p...com>

    Dzień dobry. Znalazłem na grupie kilka wątków dotyczących wykorzystywania w
    działalności firmy samochodu, ale szukam odpowiedzi na pytanie podstawowe.

    W ramach prowadzonej działalnosci wykonuję usługi dla kontrahenta odległego
    o 300 km. Koszty dojazdów wyliczone jako liczba kilometrów razy stawka
    przewyższają sumę kwot za paliwo. Którą kwotę mogę w takim razie zaliczyć do
    kosztów działalności? Znajoma księgowa twierdzi, że wobec ostatnich zmian
    ustawy o transporcie (?) wpisuję kilometrówkę. Zaś Urząd Skarbowy w Bytomiu
    twierdzi krótko: "mniejszą z kwot". Jeśli prawdziwa jest odpowiedź
    skarbówki, to czy mogę różnicę odzyskać jakoś za miesiąc lub dwa, kiedy do
    kosztów eksploatacji dojdzie np. opłata za przegląd wozu czy drobny remont?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam

    Jędrek

  • 2. Data: 2002-03-12 12:12:17
    Temat: Re: Kilometrówka a koszty faktyczne
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-12 11:49, Użytkownik Jędruś napisał:
> [...]
    kiedy do
    > kosztów eksploatacji dojdzie np. opłata za przegląd wozu czy drobny
    Nie, nie, nie. Nie zrozumiałes idei.
    Tzw. kilometrówka, to w rzeczywistości limit, do jakiego twoje koszty
    stanowią KUP. Sama w sobie nie jest kosztem. To coś w rodzaju miarki.
    Jeżeli w danym miesiącu poniesiesz wydatki na samochód, które w sumie
    przekroczą kwotą wyliczona przez pomnożenie przejechanych kilometrów x
    stawka za kilometr, to wszysko co ponad miarke, przechodzi na nastepny
    miesiąc (albo miesiące).
    Ale jeżeli wydasz mniej niż możesz, to niewykożystany limit przechodzi
    na nastepny miesiąc. Sam limit nigdy nie jest kosztem dla przedsiębiorcy.
    Pamiętaj jednak, że dotyczy to tylko jednego roku. Z roku na rok
    limity i wydatki sie nie przenoszą. Np. jeżeli zostało Ci trochę
    wydatków które nie zmieściły sie w limicie w grudniu, to niestety
    przepadają.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-12 12:32:47
    Od: "Jędruś" <j...@p...com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie, nie. Nie zrozumiałes idei.
    > [...]
    > Tzw. kilometrówka, to w rzeczywistości limit,
    > Sam limit nigdy nie jest kosztem dla przedsiębiorcy.
    >
    > Maddy

    Jasno i przejrzyście. Serdeczne dzięki.

    Jędrek

  • 4. Data: 2002-03-12 13:40:31
    Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl>

    Czy juz wiadomo jak to jest z kilometrowka w tym roku?

    Pozdrowionka
    __
    Pawel Boguszewski
    mailto:p...@1...onet.pl
    Just remove 1234 from my email (spam protector)