  • 1. Data: 2005-05-26 04:26:20
    Temat: Klastry wiejskie
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    W parlamencie trwają prace nad wdrożeniem w Polsce nowoczesnych struktur
    gospodarczych zbudowanych zgodnie z teorią klastrów (opisanych przez M.Portera).
    Efektem ma być rozwój przedsiębiorczości wiejskiej, a przez to rozwiązanie
    jednego z największych problemów naszego kraju umownie nazywanego "problemem wsi".
    Zapraszam do dyskusji na ten temat na forum zbudowanym na stronach
    http://www.klastry.org. Możecie mieć realny wpływ na kształt tworzonej ustawy!
    Na stoanach tych można tez znaleźć dodatkowe informacje objaśniające tą ideę
    (jest ona naprawdę warta szerszego rozpropaowania).

  • 2. Data: 2005-05-26 06:45:32
    Temat: Re: Klastry wiejskie
    Od: Piotr <a...@a...mil.pl>

    Tenar wrote:

    > W parlamencie trwają prace nad wdrożeniem w Polsce nowoczesnych struktur
    > gospodarczych zbudowanych zgodnie z teorią klastrów (

    A czy te nowoczesne klastry to nie ten sam pomysł co znane od 150 lat
    spółdzielnie tylko inaczej nazwany?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2005-05-26 18:35:29
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > A czy te nowoczesne klastry to nie ten sam pomysł co znane od 150 lat
    > spółdzielnie tylko inaczej nazwany?

    Nie.
    Jesli szukać analogii w przeszłości, to najbliżej im do przedwojennych (ale nie
    - powojennych) Kółek Rolniczych. Chodzi o mozliwość współdziałania niezależnych
    podmiotów, bez struktur zarządzających, solidarnej odpowiedzialności i wspólnego
    kapitału.

  • 4. Data: 2005-05-27 22:11:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 May 2005, Tenar wrote:

> [...]
    >+ podmiotów, bez struktur zarządzających, solidarnej odpowiedzialności i wspólnego

    ...czyli "rolnicza spółka partnerska" ?
    :)
    Swoją drogą - ciekaw jestem dlaczego ustawodawca tak zawęził zakres
    działalności S.P.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-28 20:29:23
    Od: "Tenar" <t...@k...org>

    > ...czyli "rolnicza spółka partnerska" ?

    Przynajmniej w zakresie zobowiazan. Proba nadania osobowosci prawnej lub
    przynajmniej zdolnosci prawnej takiej grupie przedsiebiorcow i rolnikow spotkala
    sie z tak ostra krytyka, ze z niej zrezygnowalismy.

    > :)
    > Swoją drogą - ciekaw jestem dlaczego ustawodawca tak zawęził zakres
    > działalności S.P.

    Ponoc w gospodarce norma jest odpowiedzialnosc solidarna.
    Trudno nie odniesc wrazenia, ze prawnicy zrobili cos dla siebie.