  • 1. Data: 2010-05-18 09:40:13
    Temat: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Darowizna pieniążków ze strony babci dla niepełnoletniej (14-17 l.) wnuczki, poszło
    przelewem z banku do banku w tytule
    "darowizna".
    Przekracza kwotę wolną, rodzic idzie w imieniu niepełnoletniej złożyć deklarację, a
    biurwa swoje i swoje jak mantrę, że chce umowę i
    ona nie i ona nic i ona w ogóle.
    I co z taką..... ?

  • 2. Data: 2010-05-18 11:36:24
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 18 Maj, 11:40, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Przekracza kwotę wolną, rodzic idzie w imieniu niepełnoletniej złożyć deklarację, a
    biurwa swoje i swoje jak mantrę, że chce umowę i

    Wysłać deklarację pocztą i niech biurwa mantruje w samotności?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-05-18 11:38:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-18, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    poszło przelewem z banku do banku w tytule
    a biurwa swoje i swoje jak mantrę, że chce umowę i

    > Wysłać deklarację pocztą i niech biurwa mantruje w samotności?

    Byle poleconym za potwierdzeniem odbioru :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2010-05-18 12:16:30
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Byle poleconym za potwierdzeniem odbioru :)

    Jakaś istotna różnica?

    --
    spp

  • 5. Data: 2010-05-18 12:32:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-05-2010 14:16, spp pisze:

    > Jakaś istotna różnica?

    Zasadnicza. Panienka z okienka może chcieć rożnych rzeczy i nie
    przyjmować dokumentów "bo ma być cośtam, zalecenie kierownika".
    Poza karczemna awanturą nie ma na taką sposobu.

    A po przesłaniu dokumentów pocztą Urząd musi już wezwać do uzupełnienia,
    bo przesyłka przeszła przez kancelarie i oficjalnie "wpłynęła". I wtedy
    musi podać podstawę prawną swojego żądania.

    Jakiś czas temu zgłaszałam jednej spółce zmianę rachunków bankowych.
    Teraz już nie trzeba załączać umowy ani innego potwierdzenia numeru
    rachunku. A panienka z okienka chciała, dokumenty zawoził "człowiek do
    wszystkiego" który się nie zna, więc po prostu wrócił z kwitkiem (i
    zapisanym na karteczce żądaniem).

    Wysłaliśmy NIPa pocztą, cisza, zwrot VAT przyszedł na nowy rachunek.

    Metoda dobra też, gdy z jakiegoś powodu nie mamy części dokumentów a
    termin goni. Często w okienku niekompletnych nie chcą przyjąć.
    Wysłane pocztą - złozone w terminie tylko trzeba uzupełnić.

    Swoją droga to Urząd ma obowiązek od podatnika przyjąć wszystko, co ten
    składa, taka okienkowa zapora to typowe prawo powielaczowe.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-05-18 12:41:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-18 14:16, spp wrote:

    > Jakaś istotna różnica?

    Nie wiem jak teraz, ale dawniej przez interface białkowy w US nie dawało
    się złożyć NIPu z numerem konta w PayPal ("Nie bo muszą być cyfry a Pan
    mi tu coś innego wpisuje").

    Pocztą poszło jak w czarną dziurę ...

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-05-18 12:55:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-18 14:32, Maddy pisze:

    > Zasadnicza.

    <ciach oczywistości>

    Chodzi mi o różnicę między poleconym a poleconym ZPO. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-05-18 13:46:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.05.2010 14:55), spp wrote:

    > <ciach oczywistości>
    >
    > Chodzi mi o różnicę między poleconym a poleconym ZPO. :)

    W tym przypadku chyba żadna. Pismo jest złożone w urzędzie w momencie
    złożenia na poczcie.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-05-18 15:39:06
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości: ...

    >Wysłać deklarację pocztą i niech biurwa mantruje w samotności?

    Nie zauważyłem tego wątku a założyłem nowy wątek prawie o tym samym
    - zgłoszenie pożyczki.
    Ale może zamiast wyręczać się pocztą spróbować "biurwom" wyprostować
    kręgosłup i ew. nagłośnić sprawę? ktoś musi to zrobić.

    Arek

  • 10. Data: 2010-05-18 16:35:11
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Za proste.

    Tak właśnie było.

    Ale biurwa wyszperała gdzieś telefon (jak twierdziła w bazie PIT) do bliskiej rodziny
    i nęka telefonicznie...

    Nie każdy jest yz zaskoczenia asertywny na tyle, że kazałby się biurwie tam
    pocałować, gdzie wszyscy wiemy.

    -----