  • 1. Data: 2010-05-18 07:37:44
    Temat: faktura w euro
    Od: "Ela" <e...@g...pl>

    witam
    proszę o odpowiedz , czy faktura jest prawidłowa, bo mam pewne wątpliwosci.

    1, Dostałam fakture proforma od kontrahenta polskiego w euro z datą
    20-04-2010, VAT przeliczony po kursie z 19-04-2010
    2, przelew za fakturę zrobiłam 23-04-2010
    3, Fakturę VAT wystawiono mi 30-04-2010 i na tej fakturze Vat też jest
    przeliczony po kursie z 19-04-2010, czyli z proformy.

    Według mnie , jako ze proforma nie jest dokumentem ksiegowym, nie powinna
    byc brana pod uwagę i na fakturze ostatecznej
    VAT powinien byc przeliczony po kursie z 29-04-2010
    Dobrze rozumuje, czy wszystko jest ok tak jak jest ?
    Pomozecie wyjaśnic?

    pozr.

  • 2. Data: 2010-05-18 08:02:37
    Temat: Re: faktura w euro
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ela wrote:

    > 3, Fakturę VAT wystawiono mi 30-04-2010 i na tej fakturze Vat też
    > jest przeliczony po kursie z 19-04-2010, czyli z proformy.

    No skoro się umawialiście na jakieś kwoty, to
    chyba prawidłowo wystawia. Użyj zamiast słowa - proforma-
    takiej zbitki: "nasza propozycja ile macie za to cos zapłacić"
    i nie będzie wątpliwości. Pomijam prawne aspekty fakturowania w walucie
    przez podmioty polskie w obrocie krajowym.

  • 3. Data: 2010-05-18 08:51:33
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-18 10:02, cef wrote:
    > Pomijam prawne aspekty fakturowania w walucie
    > przez podmioty polskie w obrocie krajowym.

    A to akurat można już (od zeszlego roku?) robić bez najmniejszego
    problemu i w zgodzie z obowiązującym prawem.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-05-18 09:48:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-05-2010 10:51, Piotrek pisze:

    > A to akurat można już (od zeszlego roku?) robić bez najmniejszego
    > problemu i w zgodzie z obowiązującym prawem.

    Byle tylko VAT był wykazany z PLN (może być dodatkowo euro, ale w PLN musi).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-05-18 10:27:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > A to akurat można już (od zeszlego roku?) robić bez najmniejszego
    > problemu i w zgodzie z obowiązującym prawem.

    Dlatego pisałem, że "pomijam", bo nie chciało
    mi się zaglądać do rozporządzenia :-)

  • 6. Data: 2010-05-18 11:11:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-05-18 12:27, cef wrote:
    > Dlatego pisałem, że "pomijam", bo nie chciało
    > mi się zaglądać do rozporządzenia :-)

    OK. Przypuszczałem, że nie zauważyłeś zmian w KC i ustawie Prawo Dewizowe.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-05-18 12:43:50
    Od: "Ela" <e...@g...pl>

> [...]
    > i nie będzie wątpliwości. Pomijam prawne aspekty fakturowania w walucie
    > przez podmioty polskie w obrocie krajowym.

    Fakt , ze umawialismy się co do ceny, ale co do ceny w euro.Ja płaciłam w
    euro, więc tu nie ma znaczenia
    po jakim kursie to zostrało przeliczone, tylko chodzi mi o poprawnosc dat
    przeliczenia VATu na PLN.
    Czy na fakturze vat moze byc przeliczony po kursie sprzed paru dni zamiast
    po kursie z dnia poprzedzającego wystawienie faktury ?

  • 8. Data: 2010-05-18 13:09:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 18-05-2010 14:43, Ela pisze:
> [...]
    > Czy na fakturze vat moze byc przeliczony po kursie sprzed paru dni zamiast
    > po kursie z dnia poprzedzającego wystawienie faktury ?

    Vat musi byc przeliczony wg kursu na dzień wystawienia faktury. reszta
    jest kwestią umowną

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-05-18 15:33:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > Vat musi byc przeliczony wg kursu na dzień wystawienia faktury. reszta
    > jest kwestią umowną

    Skąd takie przeświadczenie?

  • 10. Data: 2010-05-18 17:09:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2010, Maddy wrote:

    > Vat musi byc przeliczony wg kursu na dzień wystawienia faktury.

    Uwaga: nie zajmuję się "eurowymi" fakturami, więc się za dokładnie
    nigdy nie przyglądałem.
    Ale dlaczego zła ma być wersja że kwota VAT w złotych jest *prawidłowa*,
    a jedynie wykazano "źle policzoną" kwotę w euro?
    Skoro warunkiem prawidłowości jest wykazanie VAT w złotych, to
    ten warunek byłby spełniony. Co najwyżej pojawiłoby się pytanie
    czy trzeba coś odkręcać różnicami kursowymi.
    Co pokręciłem? ;)

    pzdr, Gotfryd